Практичні кейси у сфері закупівель розглянули під час робочої зустрічі зі замовниками Львівщини

Закупівлі Замовники Львівщини (3)

Майже півтори сотні осіб долучились до заходу.

Вчора відбулась робоча зустріч з представниками Західного офісу Держаудитслужби України, до якої долучились майже 140 уповноважених осіб замовників області.

Інформують у департаменті економічної політики Львівської ОВА.

Присутні спілкувались про передумови, порядок та практику моніторингу закупівель, що здійснюється органом державного фінансового контролю.

Моніторинг відбувається упродовж проведення процедури закупівлі, укладання договору про закупівлю та його дії.

Зокрема, до підстав проведення моніторингу належать:

  • дані автоматичних індикаторів ризиків;
  • інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування та від громадських об’єднань про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
  • повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель;
  • виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.

Також наголосили на адміністративній відповідальності за порушення закупівельного законодавства, розглянули строки накладення адміністративного стягнення, види порушень та розміри штрафів.

Відповідно статті 164-14 КУпАП до адміністративної відповідальності за порушення у сфері публічних закупівель можуть притягнути як посадових осіб, так і керівників замовників. Сума штрафу і відповідальні будуть залежати від типу порушення, які поділяються на дві категорії — суттєві та несуттєві.

До несуттєвих порушень належать:

  • порушення порядку визначення предмета закупівлі;
  • несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту ТД;
  • тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону;
  • розмір забезпечення тендерної пропозиції перевищує межі, визначені законом;
  • неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі;
  • неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)»;
  • ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом;
  • порушення строків розгляду тендерної пропозиції.

У таких випадках аудитори самостійно складають протокол щодо несуттєвих порушень і приймають рішення про накладення штрафу, розмір якого дорівнює 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян — 1 700 гривень.

До суттєвих порушень належать:

  • придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону;
  • застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, непередбачених законом;
  • невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону;
  • відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення);
  • укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі;
  • внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, непередбачених законом;
  • внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їхньої зміни;
  • порушення строків оприлюднення тендерної документації.

У таких випадках розмір штрафу складає від 1 500 до 3 000 неоподатковуваних мінімумів — від 25 500 до 51 000 гривень відповідно. Однак накладають його вже у судовому порядку. Розмір теж визначає суд. Аудитори лише складають протокол про адміністративне правопорушення. За такі порушення до відповідальності притягують посадову особу замовника.

Проте є порушення, за які несуть відповідальність і керівники замовників:

  • невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, (штраф від 2 000 до 5 000 неоподатковуваних мінімумів — від 34 000 до 85 000 гривень);
  • укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом (штраф від 2 до 10 тисяч неоподатковуваних мінімумів — від 34 000 до 170 000 грн).

Штрафи накладають винятково у судовому порядку. Судом, також, встановлюється розмір штрафу.

Зазначимо, що до повноважень Держаудитслужби України не відноситься розгляд порушень, які стосуються дискримінаційних вимог у тендерній документації та антиконкурентних узгоджених дій.

Прес-служба Лівівської обласної військової адміністрації