ЗМІ назвали суму витрат фармкомпаній на рекламу в Україні за 2024 рік

Фото: pixabay.com У деяких препаратах витрати на рекламу можуть сягати до 90% їхньої ціни

У деяких препаратах витрати на рекламу можуть сягати до 90% їхньої ціни, стверджує українське видання з посиланням на гравців фармацевтичного ринку.

У 2024 році фармацевтичні компанії в Україні вклали у рекламу препаратів мінімум 4 млрд грн, повідомляє видання УНН та зауважує, що ці витрати виробники ліків перекладають на плечі пацієнтів — закладають їх у ціну ліків на етапі продажу з заводу.

«За даними сейлз-хаусу Ocean Media Plus, тільки реклама на телебаченні у 2024 році коштувала фармвиробникам 3,6 млрд грн, що на 18,9% більше, ніж у 2023 р. Найбільшими рекламодавцями залишаються українські бренди Фармак, Дарниця, ПРО-фарма, Артеріум та Дельта Медікал», — пише УНН.

З посиланням на генерального директора сейлзхаусу Сиріус медіа Олександра Жданова видання додає, що частка реклами ліків на телебаченні вже досягла рекордних 62% від усіх рекламних бюджетів. За словами Жданова, частка фармацевтичної реклами серед усіх категорій у 2023 році становила 55%, у 2024 році знизилась до 44%, а станом на 1 березня 2025 року зросла до 57%.

За даними УНН, фармкомпанії також активно рекламуються у YouTube, Facebook, Instagram, вкладають кошти у таргетинг Google Ads, рекламу в медичних додатках і навіть у Tik Tok та Telegram, витративши на інтернет-рекламу в минулому році понад 186 млн грн.

«Гравці фармринку розповідають, що у деяких препаратах витрати на рекламу можуть сягати до 90% їхньої ціни. Це створює парадокс, коли чим більше компанія витрачає на просування, тим дорожче пацієнту обходиться лікування. При цьому в ЄС реклама ліків суворо обмежена, а у випадку рецептурних препаратів — взагалі заборонена», — пише УНН да додає, що «в Україні, навпаки, фармкомпанії не лише активно рекламують себе на всіх можливих платформах, а й оплачують промоцію своїх препаратів лікарям, форуми та саміти». Тобто, за думкою авторів публікації, замість інвестування в інновації галузь фокусується на створенні попиту.

Нагадаємо, минулого місяця повідомлялося, що САП і НАБУ разом з поліцією проводили слідчі дії на території чотирьох підприємств-виробників лікарських засобів в Києві. Згідно повідомленню Держлікслужби, ці дії були пов’язані зі спробою підкупу голови служби з боку співвласника однієї з фармацевтичних компаній.

Фарм-скандал: якщо ціни на ліки не вгамують, будуть резонансні звільнення

Джерело

Exit mobile version