Ключова мета розбудови пункту пропуску Рені-Джурджулешти та «зеленого коридору» – збільшення фактичної пропускної спроможності щонайменше у п’ять разів.
Україна розпочала переговори з Молдовою і Румунією про створення «зеленого коридору» між автомобільними пунктами пропуску Рені (Україна) – Джурджулешти (Молдова) – Галац (Румунія) для прискорення руху товарів та експорту агропродукції. Про це у середу, 25 жовтня, повідомило Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури.
Вказано, що це стало ключовою темою переговорів за участі заступника глави відомства міністра Сергія Деркача з представниками Молдови і Румунії.
«Пропозиція запровадити «зелений коридор» включає низку заходів для всіх трьох країн. У першу чергу йдеться про спільний контроль між Україною та Молдовою та скоординований контроль між Молдовою та Румунією. Завдяки цьому рішенню ми зможемо зменшити кількість зупинок для вантажівок та відповідно пришвидшити контроль. Глобально це рішення дозволить вирішити питання комплексного розвитку інфраструктури на українсько-молдовсько-румунському кордоні», – заявив Деркач.
У міністерстві нагадали, що вказані пункти пропуску розташовані неподалік один від одного і є стратегічними для товарів, які перевозять автомобілями до портів, зокрема румунського Галацу.
Для створення «зеленого коридору», крім запровадження спільного контролю, необхідна ще низка рішень, зокрема будівництво пункту пропуску Рені. У такому разі представники контролювальних органів Молдови зможуть здійснювати всі необхідні процедури на виїзді з України.
Деркач також повідомив у Facebook, що для прискорення руху товарів та експорту агропродукції до румунських портів в пункті пропуску Рені буде запроваджено спільний митний і прикордонний контроль із Молдовою.
«Починаємо роботи щодо облаштування пункту пропуску. Плануємо реалізувати спільний контроль вже з наступного року», – написав він і додав, що цей проєкт дасть змогу вантажівкам замість трьох зупинок робити дві – на виїзді з України та на в’їзді до Румунії.
План запуску «зеленого коридору» також передбачає реконструкцію дороги Рені-Галац і розширення її з двох до чотирьох смуг, а також додаткове технічне оснащення пунктів пропуску.
Наразі пункт пропуску Рені-Джурджулешти за добу пропускає орієнтовно 50 вантажівок. Це один із ключових автомобільних пунктів пропуску, що веде до румунських портів. Ключова мета розбудови інфраструктури цього пункту пропуску та «зеленого коридору» – збільшення фактичної пропускної спроможності щонайменше у п’ять разів.
Нагадаємо, 10 жовтня президент Володимир Зеленський аноснував створення нового зернового коридору через Молдову та Румунію. Вже зараз через Румунію транспортується майже 60% від загального обсягу експорту зерна з України.
Залиште відповідь