У Шмигаля розповіли про програму відновлення експорту

Фото: atn.ua Україна потребує реформи залізниці

В умовах заблокованих портів Україна потребує розвитку залізничної інфраструктури.

  Україна має реалізувати комплексну програму інтеграції транспортних шляхів до Євросоюзу, щоб відновити експортний потенціал на 80% довоєнного рівня. Про шляхи збільшення експорту розповів радник прем’єр-міністра Кирило Криволап.   «Ми говоримо про повноцінне членство України в ЄС, у тому числі логістичне. А це означає, що їхня вузькоколійна залізниця має заходити в українські логістичні хаби, і навпаки. Ми також говоримо про створення перевалочних пунктів. Тому уряд має реалізувати дуже комплексну програму розширення шляхів на Захід», — вважають в уряді.   Важливим моментом для залучення інвестицій, наголосив він, є швидка логістика товарів у ЄС.   «Є також певні фінансові інструменти, які можна використати – наприклад, страхування вантажів тих перевізників, які хочуть, але бояться працювати з Україною. Таке поєднання інвестицій в інфраструктуру та фінансових механізмів дозволить компенсувати під 80% експорту, який Україна мала раніше», — наголосив Криволап.   Зазначимо, через війну в першому півріччі український експорт знизився на 55,6%, а виручка впала на 23,7% — до $22,8 млрд. У другому кварталі показник упав на 37,4%, порівняно з першим кварталом і на 45,8%, порівняно з другим кварталом 2021 року – до $8,78 млрд.   Через проблеми з логістикою українська промисловість почала зупинятися. Зокрема, низка підприємств повністю зупинила або знизила потужності компанія Метінвест.   Вузькі прикордонні переходи на залізниці неспроможні забезпечити достатній обсяг навантаження. Зараз на кордоні перевалюється до 2 тисяч вагонів на добу, тоді як ця цифра має бути вдвічі вищою. Через це на кордонах зібралися величезні затори з поїздів, а вантажі йдуть із величезною затримкою.      

Джерело

Exit mobile version