Тисячі нових танкерів працюють без страховки учасників Міжнародної групи клубів взаємного страхування.
Використання Росією «тіньового флоту» нафтових танкерів може призвести до серйозної екологічної катастрофи, пише Financial Times.
Виконавчий директор норвезької компанії Gard Рольф Торе Роппестад зазначив, що «тіньовий флот» Росії, що складається зі застарілих танкерів, що мають проблеми зі страхуванням, створює ризики масштабного розливу нафти.
З початку війни в Україні на ринку з’явилося кілька тисяч нових танкерів. Вони працюють без страховки учасників Міжнародної групи клубів взаємного страхування.
Згідно з даними судових записів та страхових експертів, такі трейдери звертаються до страховиків із Росії та країн Близького Сходу. Використовувані такими трейдерами танкери зазвичай старше 25 років.
«Це соціальна та екологічна катастрофа, яка очікує свого часу, і вона повинна викликати у всіх нас велике занепокоєння», — сказав Роппестад.
За його словами, зі зростанням «тіньового флоту» ризики природних катастроф збільшуватимуться, оскільки дрібні страховики можуть не впоратися з наслідками розливів нафти.
Найчастіше танкери з російською нафтою, які прямують до Індії та Китаю, проходять через протоки між Данією та Швецією у гирлі Балтійського моря.
Нагадаємо, ембарго Євросоюзу на російську нафту, що поставляється морем, почало діяти з 5 грудня 2022 року. Водночас ЄС, країнами G7 та Австралією було встановлено стелю на російські постачання нафти на рівні 60 доларів за барель.
Крім того, ЄС встановив два граничні рівні цін на нафтопродукти з Росії. На нафтопродукти, що торгуються зі знижкою до сирої нафти, встановлено граничну ціну на рівні 45 доларів за барель. До цієї категорії належить, наприклад, мазут.
Другу граничну ціну на рівні 100 доларів за барель встановлено щодо нафтопродуктів високої переробки, які торгуються з премією до сирої нафти. До цієї групи належать бензин та дизпаливо.
Залиште відповідь