Індія наполягає на оплаті російської нафти своїми рупіями. Центробанк РФ видав негласну заборону на прийом рупій в оплату нафти.
Індійський маршрут, один із найприбутковіших російських маршрутів торгівлі нафтою з моменту введення західних санкцій, стикається із серйозною проблемою через проблеми оплати. Про це 27 листопада повідомляє Reuters з посиланням на джерела. Протягом десятиліть долар США був валютою міжнародної торгівлі нафтою, а спроби пошуку альтернативи були зірвані труднощами конвертації, а також політичними перешкодами. Проблеми загострилися, коли Індія, яка стала найбільшим покупцем морської нафти з Росії після відмови європейських клієнтів, у липні наполягла на оплаті в рупіях, і торгівельна діяльність практично припинилася. За словами джерел, російські постачальники нафти не можуть укладати угоди в індійських рупіях через неофіційні вказівки Центрального банку РФ, що він не прийматиме цю валюту. Отримання доходів у валюті, що не конвертується, має невелику цінність за межами Індії. За словами іншого джерела, Росія має обмежені можливості витрачати рупії, оскільки її імпорт з Індії незначний. Зазначається, що приблизно в середині серпня принаймні дві великі російські нафтові компанії пригрозили перенаправити близько дюжини танкерів, в яких було до мільйона тонн нафти, які прямували до Індії, до інших пунктів призначення. Як тимчасове вирішення конфлікту, пов’язаного з індійськими угодами, вантажі були оплачені поєднанням китайського юаня, гонконгського долара як перехідна валюта до юаня і дирхама ОАЕ, який прив’язаний до долара США. Однак вони заявили, що залишається проблема пошуку життєздатної альтернативи долара і проблеми торкаються покупців в Африці, Китаї та Туреччині, які стали найбільшими покупцями російської нафти. Однак найбільша проблема стосується Індії, яка купує понад 60% російської морської нафти. Видання пише, що проблеми, ймовірно, посилюватимуться в міру посилення контролю за торгівлею. Нагадаємо, США ввели перші санкції проти власників танкерів, які перевозять російську нафту за ціною, вищою за західну цінову межу в 60 доларів. Повідомлялося, що нафтові компанії, які займаються експортом через порти Балтійського моря, не можуть знайти судна під частину вантажів з відправкою в листопаді.
Залиште відповідь