Клієнт завжди має рацію: ресторанні ситуації, коли правда буде за вами

Незалежно від того, чи вирішили ви повечеряти в ресторані, який нагороджений зіркою Мішлен, чи замовили столик у невеликому сімейному кафе, ваш настрій не повинні зіпсувати ставлення персоналу цього закладу або неякісна страва. Остання, до речі, може істотно підірвати здоров'я, залишити негативні спогади та величезний чек на оплату медичних послуг, інформує gazetapo.lviv.ua.

Щоб одна прикра ситуація не зіпсувала вам вечір, необхідно навчитися правильно на неї реагувати. Як саме?

«Вівсянка, сер!»

Вам принесли не те, що ви замовляли? При цьому просять оплатити замовлення, мотивуючи тим, що його вже приготували? У такому випадку ви маєте право вимагати повну заміну страви на ваше замовлення, зменшення вартості (знижка від замовлення) або надання іншого рівноцінного варіанту. Ви також маєте право взагалі відмовитися від замовлення і вимагати повернути свої гроші.

Страва повинна відповідати її опису в меню. Якщо ви виявили невідповідність, то маєте право попросити адміністрацію усунути порушення, замінити страву або повністю скасувати замовлення (і повернути вам гроші за нього).

Неякісні продукти

Якщо ви отруїлися стравою, яку замовили в конкретному ресторані, то вам необхідно відразу ж звернутися в медичний заклад та отримати відповідну довідку про ступінь тяжкості шкоди, що була заподіяна вашому здоров'ю. Після цього вам необхідно скласти письмову претензію, додати чек із цього закладу і медичний висновок та вимагати від власників ресторану відшкодувати вам витрати на лікування, а також сплатити моральний збиток. У разі відмови керівників ресторану, ви можете звернутися до суду і в судовому порядку стягнути грошові витрати.

Якщо ж ви виявили в замовленій страві сторонні предмети або комах (на жаль, такі випадки теж часто трапляються), то вам повинні або замінити страву, або повністю відшкодувати її вартість (якщо раптом ви категорично відмовляєтеся що-небудь куштувати в тому закладі після інциденту).

Невідповідний одяг

Відомі випадки, коли відвідувачів не пускають в заклад через те, що їх одяг і взуття не відповідають встановленому dress-code (особливо багато суперечок стосовно стилю спорт-шик і спортивного взуття, без якого зараз не мислиться образ жодної модниці). Зазвичай метрдотель, охоронець або адміністратор «на око» визначає тих, хто гідний увійти в заклад. Однак якщо на вході в ресторан не було певної інструкції, в якій згадувалися особливості дрес-коду конкретного закладу, і на офіційному сайті теж немає подібної інформації, то вам не мають права відмовити у відвідуванні. Навіть якщо раптом адміністратор буде трясти у вас перед носом табличкою з написом, що вони на свій розсуд вирішують відповідність дрес-коду, ви спокійно можете це проігнорувати. Адже цей «документ» не має ніякої юридичної сили, а отже не варто брати його до уваги.

Якщо ж ви намагаєтеся з'явитися в ресторан у пляжному або брудному, рваному одязі, вас дійсно можуть ввічливо попросити привести до ладу ваш зовнішній вигляд і повернутися, коли ви будете готові. Адже таким виглядом ви можете налякати інших гостей.

«Часовий ліміт» перебування в закладі

Напевне, вам знайома ситуація, коли замовили, скажімо, чашку кави, а через кілька хвилин вас попросили звільнити столик, пояснюючи своє прохання тим, що каву можна випити і за баром, а ці місця потрібні для тих, хто робить більше замовлення, ніж просто напій. А ось юристи стверджують, що ви можете знаходитися в ресторані стільки, скільки вважаєте за потрібне (аж до самого його закриття) і ніхто не має права попросити вас звільнити столик, якщо, звичайно, ваша поведінка не заважає іншим відвідувачам.

У разі повної посадки адміністратор може запропонувати пересадити вас за інше місце, але він не може наполягати, щоб ви зробили додаткове замовлення або покинули заклад, тому що «вже допили каву».

Розбитий посуд

По-перше, власник закладу сам несе відповідальність за збереження свого майна. Тому ви не зобов'язані платити за розбитий посуд. Звісно, якщо інше не було зазначено у спеціальному прейскуранті з підписом та печаткою або цей інцидент стався випадково, коли вас, наприклад, штовхнули. По-друге, у цивільному кодексі є спеціальна стаття, що передбачає адміністративну відповідальність за псування чужого майна. Тому, якщо ви впевнені, що посуд розбився не з вашої вини, ви можете попросити адміністрацію довести зворотне. Багато закладів краще мирно вирішать цю суперечку, ніж будуть доводити справу до розгляду у суді.

Безпека і комфорт

Будь-який заклад зобов'язаний подбати про безпеку своїх відвідувачів. Якщо ж під час перебування в ресторані було заподіяно шкоду вашому здоров'ю, то вам необхідно зафіксувати цей інцидент, записавши відео на телефон або зробивши фотографію. Оперативно зверніться в травмпункт, отримайте відповідну довідку, грамотно складіть письмову претензію, зверніться до власників закладу з метою відшкодування заподіяної шкоди здоров'ю і компенсацію моральної шкоди.

Стосовно комфорту, то працівники ресторану повинні звернути увагу, якщо раптом хтось з відвідувачів своїми діями почав заважати іншим. Хулігана одразу повинні попросити покинути заклад і принести вибачення іншим гостям. Тому якщо раптом адміністрація починає захищати гостя, який хуліганить, і просить вас зрозуміти його, мотивуючи це тим, що він постійний клієнт закладу, ви маєте право наполягти на своєму і зажадати негайного втручання керівництва.

Відмова залишати чайові

Всупереч популярній думці, залишати чайові в ресторані зовсім не є ознакою хорошого виховання та елементарної ввічливості. Чайові за обслуговування залишаються на розсуд відвідувача. Якщо ви не хочете їх залишати, то не зобов'язані це робити, навіть коли офіціант або адміністратор наполягають на цьому. Якщо вас заздалегідь не попередили про додаткові збори (вказавши, наприклад, відповідну інформацію в меню або на видному місці в ресторані), то будь-які спроби взяти з вас більше грошей, ніж зазначено в рахунку, є порушенням закону.

Джерело

Exit mobile version