На споживчому ринку у березні ціни на продукти і безалкогольні напої зросли на 2,2%.
За підсумками березня зростання споживчих цін в Україні становило 1,5%, збільшившись з 0,7% у лютому та 0,8% у січні. Про це свідчать дані Державної служби статистики (Держстату), оприлюднені у понеділок, 10 квітня. При цьому у березні 2022 року інфляція становила 4,5%, тому при річному обчисленні за підсумками березня цього року вона знизилась до 21,3% з 24,9% за підсумками лютого, 26% – за підсумками січня та 26,6% – за підсумками грудня. Базова інфляція минулого місяця також зросла до 1,3% з 0,5% у лютому та 0,7% у січні – 2,5% з початку року. З урахуванням того, що у лютому 2022 року базова інфляція становила 3,8%, при річному обчисленні базова інфляція за підсумками березня також знизилась до 20,1% з 22,7% за підсумками лютого. На споживчому ринку у березні ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 2,2%. Найбільше подорожчали овочі – на 17,3%. На 1,8-0,4% зросли ціни на яйця, безалкогольні напої, м’ясо і м’ясопродукти, хліб, макаронні вироби, молоко і молочні продукти, олію, цукор, фрукти, рибу і рибні продукти. Водночас подешевшали на 2,3-0,2% рис, продукти переробки зернових, олія, сало. Одяг та взуття подорожчали – на 12,5%, зокрема одяг – на 12,5%, а взуття – на 12,4%. Зростання цін у сфері охорони здоров’я на 0,6% відбулося передусім за рахунок подорожчання амбулаторних послуг на 0,8%. Ціни на перевезення поменшали на 0,9% через здешевлення палива й мастил на 3%. Водночас пасажирські перевезення залізницею, навпаки, подорожчали – на 5,3%. Нагадаємо, наприкінці березня у Нацбанку заявили, що інфляція почала знижуватись раніше і швидше, ніж очікувалося. Також в НБУ вважають, що можуть переглянути прогноз щодо ВВП у бік підвищення за рахунок кращої, ніж очікувалося, ситуації з енергопостачанням.
Залиште відповідь