Як одяг впливає на кар’єрне зростання — психологи моди, пропонують рішення, щоб змусити ваш одяг працювати на вас

Золоте правило Дональда Трампа "одягатися слід для тієї роботи, яку ви хочете мати, а не для тієї, яку маєте" — це, мабуть, одне з тих висловлювань, де екс-президент США дійсно знає, про що говорить, інформує gazetapo.lviv.ua.

Про те, як правильно підібраний аутфіт може вплинути на наш настрій, самовідчуття і впевненість в собі, проведено чимало досліджень. Одне з останніх, однак, дає застереження: оцінка вашого образу повинна виходити, перш за все, від вас. Хороший наряд може вважатися дійсно таким, якщо ви і правда добре в ньому себе почуваєте.

"Всі люди різні, і міра успіху у всіх — теж різна", — коментує професор психології моди Лондонського коледжу моди Каролін Майєр.

Так що цілком може статися так, що чудово скроєний дорогий наряд просто почне вас сковувати, і ні про яку впевненість в собі не буде й мови.

Більш того, тут за або проти вас може спрацювати і ще один фактор — обстановка. Наприклад, костюм-трійка, такий собі символ успіху ділової людини, може цілком допомогти вам відчувати себе впевненіше, якщо вам належить бізнес-презентація перед фахівцями вище вас за посадою. Тим часом, надіньте такий аутфіт на нараду команди, що запускає техно-стартап, в який-небудь лофт (де всі навколо носять худі і джинси), — і конфуз забезпечений.

Експеримент

У психології даний ефект має назву "enclothed cognition". У нас цей термін ще не переведений, але суть його полягає в тому, що наші здібності (cognition) безпосередньо залежать від того, у що ми одягнені (enclothed). Професор менеджменту та адміністративного управління Адам Галінські з колумбійської школи бізнесу стверджує, що для того, щоб ефект від того чи іншого образу здобув свою позитивну дію, людині необхідно надати своєму одягу якесь символічне значення.

Професор Галінскі з колегами провів перше тестування цієї гіпотези в 2012 році. Експеримент полягав у наступному: двом групам студентів дали однакові тести на перевірку їх інтелектуальних здібностей. Однією з них вчені видали лабораторні халати, тоді як інший — просто дозволили вирішувати завдання в своєму звичному одязі. Результати показали, що група, одягнена в халати, впоралася із завданнями набагато краще другої.

Але і на цьому експеримент не закінчився. Потім білі халати видали обом групам. Першій компанії сказали, що їх одяг належить вченим, другий же — пояснили, що їх халати належать художникам. І знову результати показали, що студенти в "вчених" халатах виконали тест швидше і більш якісно.

Сенс експерименту, підсумував професор Галінські, полягав у тому, щоб показати, що одяг дійсно впливає на те, як ми мислимо і як функціонуємо в соціумі — але тільки за тієї умови, що ми вірно інтерпретуємо його символічне значення. В кінцевому підсумку, у студентів на підсвідомому рівні спрацювала установка, що вчений з тестом на інтелект впорається краще художника. Правильно підібраний одяг в цьому випадку просто допомогла закріпити цей шаблон.

Переводячи кальку експерименту Галінські на наше вічне питання "що вдягнути?", отримуємо наступне: неважливо, наскільки модний і дорогий у вас аутфіт, головне — це внутрішньо відчуття того, що ваш лук дійсно підходить вам в тієї ситуації, в якій ви опинилися в конкретний момент.

Як це застосувати на себе? На сьогодні існує, як мінімум, дев'ять кроків на цьому шляху:

Звіртеся з собою

"Вранці, перш ніж відкрити шафу, поміркуйте про те, що вам належить сьогодні зробити", — пропонує Донн Карен, психолог моди з Нью-Йоркського технологічного інституту моди. В якому ви настрої? Як ви хочете, щоб вас сприймали оточуючі? Якщо ви відчуваєте втому і апатію, то, можливо, вам навіть буде корисно трохи причепуритися. З іншого боку, щоб злегка послабити вантаж напруги перед майбутнім робочим днем, можна піти трохи в стиль casual.

"Йдеться про постановку якогось балансу між нашим настроєм, одягом і тим, як ми хочемо виглядати перед іншими", — продовжує місіс Карен. Всім нам часом приходять думки на кшталт "як же хочеться скоріше зняти з себе цей костюм", але цього легко можна уникнути, давши собі з ранку хвилинку для самоаналізу.

Подумайте про комфорт

І мова не про те, що треба виходити з дому в улюбленій розтягнутій кофті і трениках. Подумайте про тканину — вона повинна бути максимально приємною шкірі. Подумайте і про те, наскільки ваш аутфіт корелює з обстановкою, в якій ви сьогодні опинитеся.

"Відчувати комфорт — це дуже важливо. Адже, врешті-решт, ваша мета — виконати план на день, а не думати постійно про те, у що ви сьогодні одягнені", — вважає Донн Карен.

Зверніть увагу на свої улюблені кольори (за умови, що вони дійсно вам йдуть), фасони, бренди і будуйте свій базовий гардероб на тих речах, які ви вже точно будете носити.

Носіть одяг, який на вас добре сидить

Пункт очевидний, але все ж не менш важливий. Бездоганний костюм, який, однак, не підходить вам за розміром, — це вже не бездоганний костюм. Якісний крій і вдалий розмір — це те, що допоможе вам відчути впевненість в собі.

Виділяйтеся правильно

Маленьке чорне плаття — це завжди вдалий вибір, коли ви йдете на коктейль, але все ж в ньому ризик злитися з натовпом зростає в рази. Іноді потрібно виділятися — в хорошому сенсі цього слова. Наприклад, якщо ви проходите співбесіду на роботу, дуже важливо, щоб вас запам'ятали. Так що не бійтеся надіти яскраву річ або цікавий фасон — звичайно ж, за умови, що конкретно в цьому кольорі або в цьому фасоні ви відчуваєте себе впевнено.

Ось ще один експеримент для натхнення. На сьогодні вченими встановлено: люди, що носять червоний, завжди відчувають себе впевненіше інших. Під час одного з тестувань, наприклад, одній групі людей пропонувалося сформулювати свої враження щодо іншої групи. Як можна здогадатися, деякі члени останньої були одягнені в червоний. Тим часом, вся сіль експерименту полягала в тому, що перша група не бачила, який одяг носить друга, оцінюючи тільки їх обличчя і манеру тримати себе. Так ось люди, в чиєму образі були речі червоного кольору, були оцінені як більш впевнені і привабливі.

Не бійтеся змінюватися

Рекламні кампанії всіляких брендів часто використовують такі фрази, як "позачасова класика", "вічний фасон", "завжди модний відтінок". Але це не вірно, — вважає Адам Галінскі, — часи змінюються, стилі теж. І треба вміти це правильно сприймати. Наприклад, раніше толстовка вважалася одягом нероб і лопухів, а тепер — це справжня уніформа модних фріків і молодих вчених. Так що завжди оцінюйте кожну річ свого гардероба з точки зору актуальності та відповідності тій епосі, в якій ви зараз існуєте.

Одягайтеся з нагоди

Почуття впевненості, що виходить від того чи іншого аутфіта, залежить від багатьох змінних: вашого настрою, від ситуації, від норм, що панують у вашому суспільстві, і навіть від ролі, яку ви граєте на тій чи іншій події. Завжди проводите паралелі з весіллям — адже тут не буває універсального вбрання. Наречена одягнеться в одне, її подружка — в інше, мама нареченого — в третє, а ведучий — в четверте.

"У будь-якій ситуації, в якій би ви не опинилися, потрібно вміти грати за правилами. Це стосується всього — від вашої поведінки до вашого образу. Найменше відчуття, що ви не потрапили в дрес-код, — і відчуття дискомфорту вам забезпечено", — впевнена Каролін Майєр.

Не одягайтеся за віком

Саме так. Насправді, це навіть установка не адептів anti-age, а психологів, які радять одягатися так, "як відчувається", а не "як вимагає вік".

Швидше за все, ви самі не будете комфортно почуватися в одному і тому ж аутфіті в 20, в 30, в 40 і в 50 років. Але якщо вам все ж хочеться надіти міні в 50, не відмовляйте собі в цьому. Якщо вам дійсно все в собі подобається, це помітять і інші. Беріть приклад з Бріджит Макрон.

Знайдіть одяг, який буде працювати на вас

"Одяг повинен допомагати вам відчувати себе впевнено і самим собою", — вважає Адам Галінські.

Так що якщо, наприклад, діловий костюм асоціюється у вас з нечесними на руку людьми, він вам ніколи не допоможе відчути себе сильніше і, м'яко скажемо, "вище за інших".

Одяг буде працювати на вас, тільки якщо ви правильно співвіднесете ваш вибір з вашою індивідуальністю, настроєм, особистими уподобаннями і так далі. Деякі, наприклад, можуть продуктивно працювати, не вилазячи з ліжка, з ноутбуком на колінах і в улюбленій піжамі. А деякі, навпаки, теж можуть працювати з дому, але перед цим вони обов'язково приймуть душ, приведуть себе в порядок, строго одягнуться і вже тоді приступлять до справ. І те, і те має місце бути — головне, зрозуміти, що підходить саме вам.

Спробуйте розробити для себе уніформу

Хоча б в якості експерименту. Подібний підхід допомагає, наприклад, Марку Цукербергу (він носить сіру футболку) і Бараку Обамі (тільки сірі або сині костюми). Сенс подібної практики полягає в тому, що носіння одного і того ж одягу позбавить вас від ранкових дилем "що надіти" і звільнить мозок від непотрібних завдань на користь більш істотних.

"Я завжди намагаюся скоротити кількість рішень, які мені потрібно прийняти. Я ніколи не вирішую, чим поснідати або що надіти. У мене і так достатньо турбот", — розповідав, екс-президент США журналу Vanity Fair.

Комусь така стратегія здасться досить корисною, адже, остаточно виробивши свій ідеальний аутфіт, ви виключаєте можливість помилки. З іншого боку, ми вже передбачаємо "фі" від завзятих модників. Що ж, в цьому випадку можна хоча б заздалегідь продумати для себе кілька базових шаблонів, в який цілком допускаються модні варіації.

Джерело

Exit mobile version