Експерт розповів про наслідки можливого підвищення тарифів Укрзалізниці

Фото: ЦТС Укрзалізниця може підвищити тарифи у поточному році

Бізнесу і Укрзалізниці необхідно знайти компромісне рішення відносно тарифів, зазначив Володимир Щелкунов.

Підвищення тарифу на залізничні перевезення, яке ініціює Укрзалізниця, призведе до зростання цін та падіння конкурентоздатності вітчизняної продукції. Кабміну необхідно провести консультації з бізнесом. Таку заяву зробив президент Українського національного комітету Міжнародної торгової палати ICC Ukraine Володимир Щелкунов.

«Раніше ми не робили гру в одні ворота: ми збиралися, дискутували і знаходили компроміс. У чомусь промисловці і підприємці поступалися залізниці, у чомусь залізниця поступалася, але ми знаходили золоту середину. Зараз теж необхідно проводити діалог – тому що потрібно не ставити ультиматуми, а знаходити рішення», – сказав Щелкунов.

Він наголосив, що підвищення тарифів Укрзалізниці призведе до підвищення ціни, та втрати конкурентоздатності. Окремі види продукції стане просто невигідно експортувати, оскільки виробники виходитимуть в мінус.

«Тому, я думаю, і транспортне міністерство, і Кабінет міністрів на це не підуть – просто тупо підвищити, на скільки захотіли. Думаю, будуть проводитися консультації та діалог з промисловцями. Це єдиний шлях для досягнення компромісу – адже Укрзалізниця теж має йти назустріч промисловцям, робити так, як вони попросили, щоб вони могли працювати. Підвищення тарифу призведе до дійсно неприємних результатів, які доведеться довго виправляти. Тому необхідно знайти компромісне рішення», – резюмував Щелкунов.

Нагадаємо, нещодавно з’явилася інформація про намір Укрзалізниці збільшити тарифи на вантажні перевезення на 20%. У липні 2022 року компанія вже підвищувала тарифи на 70% – це призвело до зростання собівартості української продукції та скорочення обсягів виробництва підприємств навіть в умовах, коли експортери не мають альтернативних шляхів

За вісім місяців поточного року, у порівнянні з таким же періодом 2022 року, перевезення кам’яного вугілля впало на 15%, нафти і чорних металів – на 22%. Найгірша ситуація з перевезенням рудзаліза, марганцю і коксівного вугілля – перевезення цих копалин впало аж на 38%.

При цьому в УЗ обіцяли не підвищувати тарифи на вантажоперевезення у 2023 році.

Джерело

Exit mobile version