В ООН назвали проблеми альтернативного зернового коридору

Фото: Мининфраструктуры Украины Після припинення зернової угоди зросла мінна забрудненість Чорного моря

Чорноморська ініціатива була системою, яка гарантувала безпеку суден, які заходять або виходять, зазначили в ООН.

Коридор для експорту зерна в Чорному морі, який Україна забезпечила самостійно, не є постійним чи хоча б передбачуваним. Про це в інтерв’ю Укрінформу заявив речник Управління ООН з координації гуманітарних справ Савіано Абреу.

«Проблема з цими альтернативами полягає в тому, що вони все ще не є сталими чи бодай передбачуваними. Чорноморська ініціатива була системою, яка гарантувала безпеку суден, які заходять або виходять. На жаль, після її припинення ми знову побачили зростання мінної забрудненості у Чорному морі. І ми побачили рівень ударів по українських портах, у тому числі на річці Дунай, які могли б бути альтернативними», — сказав він.   Абреу наголосив, що рішення РФ вийти з зернового коридору мало «жахливі наслідки для України та світу» — через унеможливлення експортувати на такому ж рівні для українських аграріїв та зростання глобальних цін на продукти харчування.   Він також зазначив, що ООН шукає рішення для забезпечення безпечного, передбачуваного та сталого цивільного судноплавства у Чорному морі.

Нагадаємо, у серпні 2023 року ВМС України оголосили про нові тимчасові маршрути руху цивільних суден до/з чорноморських портів після припинення зернової угоди за участі ООН, Туреччини та Росії у липні. Після цього російська армія почала активно обстрілювати морські порти на Одещині.

Джерело