Фото: ФГИ Білгород-Дністровський порт використовується як логістичний центр для портів на Дунаї.
За шість місяців роботи після відновлення діяльності обробка вантажів у порту зросла у 100 разів, порівняно з 2021 роком.
Фонд державного майна (ФДМ) готує до приватизації морський торговельний порт (МТП) Білгород-Дністровський. Про це відомство повідомило напередодні. «Під час робочої поїздки в Одеському регіоні перевірив поточний стан справ Білгород-Дністровського морського торговельного порту. Вже скоро ФДМ оголосить про початок процесу його приватизації», — написав у Facebook перший заступник голови ФДМ Дмитро Клименков. За його словами, під час візиту на об’єкт він ознайомився із проведенням інвентаризації підприємства, реєстрацією майна, підготовкою об’єктів нерухомості та технічною документацією, необхідною для оголошення аукціону. «Наше завдання — організувати та провести аукціон максимально ефективно та прозоро», – зазначив Клименков. За даними ФДМ, з 1 квітня 2022 року Білгород-Дністровський порт використовується як логістичний центр для портів на Дунаї. Він приймає вантажі на автомобілях та відправляє їх далі у вагонах. З травня підприємство розпочало відвантаження зернових, перевалку залізорудних котунів та перевантаження металопродукції. За шість місяців роботи після відновлення діяльності обробка вантажів у порту зросла у 100 разів, порівняно з 2021 роком. Він прийняв понад 10 тис. вантажних автомобілів та відвантажив залізницею 4 тис. вагонів, чим суттєво полегшив навантаження на дорожню інфраструктуру до портів Ізмаїл та Рені. Вся продукція була надіслана на експорт. При цьому до війни підприємство було збитковим. «Відновлення повноцінної діяльності (порту) можливе лише із залученням значних інвестицій, оскільки підприємство було збитковим ще до повномасштабного вторгнення, мало борги із заробітної плати перед бюджетами різних рівнів», – зазначив ФДМ. За 11 місяців 2022 року заборгованість із зарплати зменшилася з 20,1 млн. гривень до 11,8 млн. грн. Білгород-Дністровський МТП розташований на західному березі Дністровського лиману та займає 59 гектарів під основну виробничу територію, також до комплексу входить інфраструктура портового пункту Бугаз (5 гектар), що розташовується на території селища Затока. Порт був заснований у 1971 році. Під навантаження має дев’ять причалів, завдовжки 1099 метрів. Глибина біля причалів — 4,8 метра, відкриті складські площі 157,7 тис. кв. м, площа критих складів – 17 тис. кв. Раніше в січні морський торговельний порт Усть-Дунайськ на Одещині продали на аукціоні за 201 млн гривень. То був перший випадок приватизації морського порту в Україні. У ході торгів його ціна зросла втричі. Нагадаємо, 2022 року Україна в 42 рази збільшила експорт зерна Дунаєм. За 11 місяців поточного року три порти на Дунаї обробили 14,5 млн. тонн різних вантажів. При цьому порт Усть-Дунайськ обробив 662 тис. тонн (1314,7%).
Залиште відповідь