Що впливає на рішення споживача під час покупки?

Як залучити нових клієнтів? Треба зрозуміти, що приваблює аудиторію. Значний вплив на рішення покупця мають: упакування, маркетингова кампанія, оформлення магазину (сайту) чи закладу тощо. Однак це ще не все. Зараз велику роль грає корпоративна соціальна відповідальність бренду. Розглянемо детально, що це таке.

Поняття корпоративної відповідальності

Це політика компанії, що спрямована не тільки на отримання прибутку, а й на покращення ситуації навколо. Це проявляється в підтримці локальних спільнот, відповідальності за вплив своєї діяльності на навколишнє середовище та мінімізації негативних наслідків, запровадження благодійних ініціатив тощо.

Важливо розуміти, що КСВ — це не одноразова акція чи івент. Це сталий та довгостроковий підхід до ведення бізнесу.

Для чого бізнесу соціальна відповідальність?

КСВ — це не суцільна доброчинність. Впровадження такої політики має низку переваг для бізнесу. Зокрема:

  1. Впізнаваність — ініціативи викликають зацікавлення в спільноти, тому потрапляють на сторінки ЗМІ та соцмереж. Таким чином бренд отримує безкоштовну рекламу. Крім того, «хороші справи» викликають гарні асоціації в споживачів, тому вони з більшою ймовірністю виберуть вашу продукцію серед аналогічних пропозицій конкурентів.
  2. Позиціювання — зараз споживачам важлива позиція брендів щодо політичної та соціальної ситуації. КСВ — це одностайна відповідь та ключовий елемент в побудові довіри та лояльності споживачів.
  3. Мета — в будь-якому бізнесі основна ціль завжди полягає в отриманні прибутку. Однак з плином часу виникає потреба в подальшому розвитку та переосмисленні цінностей. У сучасному суспільстві успіх бренду визначається не лише фінансовими показниками, а визнанням їхньої соціальної значущості.
  4. Прихильність — імідж компанії має велике значення для людини, що шукає роботу. Для інвесторів та ділових партнерів наявність корпоративної соціальної відповідальності часто є вагомим аргументом для початку співпраці.

Як результат, впровадження КСВ стратегію розвитку компанії сприяє збільшенню продажів та прихильності аудиторії, що дозволяє підвищити вартість продукції. Залучення співробітників у соціально відповідальні ініціативи має позитивний вплив на їхні мотивацію та залученість, тому вони демонструють кращі результати.

Види КСВ

Існує 4 основні напрямки соціальної відповідальності:

  • етична — підтримка моралі, рівноправ’я, інклюзивності та справедливості;
  • екологічна — турбота про навколишнє середовище, мінімізація негативного впливу від виробництва продукції, фінансування досліджень та стартапів у цій сфері;
  • економічна — курс на ощадливе використання доступного ресурсу, регулярні відрахування на «хороші» ініціативи;
  • філантропічна — безкорисна допомога людям, зокрема вразливим категоріям (людям з інвалідністю, дітям-сиротам, пенсіонерам тощо), тобто благодійність.

Корпоративна соціальна відповідальність — це конкурентна перевага, що сприяє збільшенню не тільки прибутків, а й прихильності аудиторій.