Стрімкий розвиток штучного інтелекту показав, що жодне законодавство світу не готове до таких технологій. Принцип того, що за порушення певних законів несуть відповідальність конкретні люди, не діє у цій сфері. І людству ще доведеться визначити, хто буде відповідальним у випадку, якщо алгоритм штучного інтелекту нашкодить людині: автор алгоритму чи користувач. Про це в інтерв’ю для РБК-Україна розказав Сергій Токарєв, IT-бізнесмен, співзасновник технологічної компанії Roosh та засновник SET University.
За словами підприємця, не менш гостро стоїть і питання етики при використанні технологій Artificial Intelligence. Наразі не визначено, наприклад, чи можна брати світлини з соцмереж для роботи зі штучним інтелектом. Так само невідомо, чи необхідно видаляти датасет через претензії авторів контенту, який для цього використовувався.
Як зазначає Сергій Токарєв, поки що ChatGPT доволі обмежений в плані етики — та невдовзі це може змінитися. Окремі уряди та компанії розроблятимуть власні технології для внутрішнього користування. І такі програми будуть давати будь-які відповіді — навіть ті, що можуть протирічити суспільній моралі.
Наразі штучний інтелект поступово переймає на себе багато побутових функцій. Зокрема, у сучасному світі, де люди щотижня отримують десятки запрошень на події, сотні дзвінків та тисячі електронних листів, AI може стати особистим асистентом. Користувачу достатньо навчити технології аналізувати пошту, календар або списки справ. Найкраще в цьому те, що ШІ можна натренувати “під себе” — і він нікуди не передасть особисті дані.
Також штучний інтелект ідеально підходить для служби підтримки, адже вміє швидко та вичерпно надавати відповіді на запити про продукти або послуги. Такі технології навіть можна озвучувати, і ви ніколи не здогадаєтесь, з ким говорити: реальним асистентом чи натренованим алгоритмом.
Сергій Токарєв наголошує на тому, що сьогодні ChatGPT став справжнім конкурентом для Google у сфері пошуку. Адже в той час, коли пошукові сервіси пропонують результати, спираючись на рекламу, AI може надавати швидкі та вичерпні відповіді, які стосуються конкретного кейсу.
Якщо вам потрібна, наприклад, нова пральна машина, до достатньо описати штучному інтелекту ваші вимоги до техніки. В першу чергу він вивчить всі сайти, на яких містяться огляди на пральні машини. Потім — всі сайти ритейлерів, де проаналізує відгуки, що залишали користувачі. І зрештою дасть відповідь, спираючись на всю знайдену інформацію: “Найкращою для вас буде ось така модель пральної машини”. Цей результат не містить реклами, спирається на ваші потреби та відгуки людей. Звісно, це не ідеальна відповідь — однак точно ближча до неї, ніж рекламні сповіщення.
Хоча раніше очікувалось, що штучному інтелекту можна буде довірити саме монотонні задачі, сьогодні технології чудово справляються з простими творчими завданнями: написати текст чи мелодію, згенерувати зображення. Та AI не витіснить з креативної індустрії справжніх фахівців. Якщо зараз для того, аби розробити комп’ютерну гру, необхідна команда художників, у майбутньому вистачить лише однієї людини. І це буде висококласний експерт, який буде вміти працювати з технологіями штучного інтелекту: ставити йому задачі та використовувати ті скетчі та ідеї, які AI генеруватиме.
Бізнесмен впевнений: штучний інтелект ніколи не зможе замінити людський. Однак може його покращити, спростити робочий процес та взяти на себе деякі побутові задачі. AI покликаний обробляти та систематизувати дані — а отже стане потужним інструментом для справжніх експертів.