російське ІПСО атакує: навіщо ворог бреше про виплати за статус «дитина війни»

Колаж Сергія Поліщука / АрміяInform

Чимало фейків, спрямованих саме на українську аудиторію, ворог поширює через соцмережу ТікТок.

Так, від початку вересня там циркулює відео, в якому йдеться про буцімто набрання чинності нового закону № 4995 про статус «дитини війни», згідно з яким із 1 вересня 2024 року діти отримуватимуть по 15 тисяч гривень щомісяця протягом трьох років.

На відео демонструють сайт Верховної Ради України та скріншоти з порталу «Дія» про статус особи «дитина війни». Ідентифікатор послуги – 01199.

Насправді ця інформація не відповідає дійсності, поширюється з метою введення суспільства в оману та підвищення градусу соціальної напруги в нашій державі.

Закон № 4995, про який ідеться у відео, був прийнятий ще у 2017 році і стосується забезпечення житлом сімей загиблих воїнів АТО.

Крім того, за ідентифікатором послуги 01199 дійсно можна отримати статус «дитина війни», але йдеться лише про осіб, які є громадянами України та яким на час закінчення Другої світової війни (2 вересня 1945 року) було менше 18 років.

Державний пропагандистський апарат росії використовує ТікТок для трансляції наративів кремля, розповсюдження дезінформації та ІПСО. На початку 2024 року соцмережа навіть ввела обмеження на поширення контенту з акаунтів російських пропагандистів.

Одним із найвідоміших прикладів російського ІПСО в ТікТок, що направлена на деморалізацію українського суспільства, є відео з нібито українськими військовими та демотивуючими коментарями в них. Текстові повідомлення чи голос за кадром у всіх проблемах звинувачують українську владу, а не рф, яка веде терористичну війну проти нашої держави. Таким чином ворог намагається здійснити розкол всередині суспільства.

В одних випадках росіяни оздоблюють на свій лад реальні українські відео з фронту, в інших – намагаються зробити вигляд, що показують військовослужбовців ЗСУ, накладаючи наліпки у вигляді шевронів тощо. Пік чергової хвилі поширення таких відео співпав із початком мобілізаційної кампанії, тож їхньою метою був і залишається зрив мобілізації.

Дослідження показують, що майже 20% результатів пошуку на ТікТок містять фейкову або таку інформацію яка вводить в оману користувачів. Через це декілька країн світу вже виступили з ініціативою заборонити цю соцмережу.

Євген Букет

Кореспондент АрміяInform

Джерело