ФОТО: Львівська ОВА
Минулого місяця Львівською обласною військовою адміністрацією розпочався аналіз інформації від обʼєднаних територіальних громад щодо оголошених та запланованих ними у 2023 році закупівель. Про це інформує перший заступник очільника Львівської ОВА Максима Козицького Андрій Годик.
Він зазначив, що інформацію не надали лише 2 громади — Глинянська та Солонківська ОТГ Львівського району.
«За результатами наданої інформації від ОТГ було прийнято рішення про скасування 22 запланованих закупівель. Серед них по одній прийнято рішення розірвати вже укладений договір. Таким чином, обласний бюджет зняв фінансовий ресурс з об’єктів спортивної інфраструктури на 38 млн. гривень. Вказані кошти скеровані на охорону здоров’я, ВПО та сектор безпеки», — зазначив Годик.
Зокрема, більшість ОТГ визначили свої цьогорічні закупівлі пріоритетними та необхідними для належного функціонування громад у період воєнного стану. Натомість якщо будуть виявлені закупівлі з низьким ступенем пріоритетності, то вони погодились розглянути можливість їх відміни, наголошує заступник Козицького.
«Окрім того, замовники наголошують на відсутності визначення пріоритетності закупівель на законодавчому рівні. Тому, у своїй роботі для визначення пріоритетів керуються Постановою КМУ «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» №590 від 09.06.2021 року», — стверджує Андрій Годик.
Водночас сьогодні, 5 жовтня, начальник Львівської ОВА видав розпорядження «Про обмеження непершочергових видатків місцевих бюджетів Львівської області в умовах воєнного стану». Таке рішення він прийняв у зв’язку з «млявою» реакцію органів місцевого самоврядування щодо визначення пріоритетності закупівель.
Що це означає для обласного бюджету?
- у першочерговому порядку проводити фінансування захищених та інших найнеобхідніших видатків, що забезпечують функціонування обласних бюджетних установ, організацій і неприбуткових комунальних підприємств; заходів щодо відсічі збройної агресії, територіальної оборони та цивільного захисту; підготовку об’єктів соціальної та іншої інфраструктури до опалювального сезону; підвищення енергоефективності; аварійно-відновлювальних робіт; соціальної підтримки внутрішньо переміщених осіб і створення умов тимчасового проживання для них; реабілітації військових та ветеранів, підтримки бізнесу, у тому числі щодо створення робочих місць для ветеранів, дотримуючись положень постанови Кабінету Міністрів України від 09.09.2021 № 590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану».
- укладання нових угод (за нагальної потреби), виконання робіт і взяття бюджетних зобов’язань за незахищеними видатками здійснювати з урахуванням пункту 1.1 цього розпорядження лише за погодженням з профільними заступниками начальника Львівської ОВА.
Що це означає для місцевих бюджетів?
- переглянути відповідні бюджети на 2023 рік, збалансувати помісячні розписи доходів та асигнувань з урахуванням прогнозних надходжень податків і платежів, забезпечивши при цьому першочергове фінансування захищених видатків, заходів передбачених п.1.1. даного Розпорядження та інших найнеобхідніших видатків, спрямованих на забезпечення життєдіяльності територіальних громад.
- забезпечити своєчасне формування та затвердження збалансованих проєктів відповідних бюджетів на 2024 рік з урахуванням їх фінансових можливостей та пріоритетності видатків в умовах воєнної агресії, не допускаючи планування не критично важливих видатків і зростання чисельності працівників бюджетної сфери.
Залиште відповідь