Боячись втратити роботу через штучний інтелект, багато хто намагається діяти на випередження. Офісні співробітники освоюють інструменти штучного інтелекту, технічні фахівці позиціонують себе як експерти у цій технології, а керівники прагнуть найбажанішої посади — стати директором відділу штучного інтелекту. Який досвід для цього потрібен і які завдання він вирішуватиме, поки що залишається загадкою, інформує gazetapo.lviv.ua.
Ще кілька років тому позиція керівника з штучного інтелекту існувала лише у технологічних компаніях. Сьогодні вона (або її обов'язки) з'являються скрізь — від Amazon до Visa та Coca-Cola.
Тільки в США за останні 5 років кількість подібних вакансій зросла втричі. І хоча їх опис може сильно змінюватись залежно від компанії, передбачається, що ця людина робитиме все, в тому числі впроваджувати штучний інтелект в продукти та заохочувати співробітників швидше використовувати нові інструменти в роботі.
«Це головне завдання десятиліття, і воно надто переоцінене»
Як і будь-яка технологічна новинка, революція штучного інтелекту може нагадувати золоту лихоманку. Штучний інтелект — одна з небагатьох областей, де компанії активно витрачають гроші, вважаючи його неминучим майбутнім і бажаючи поліпшити своє фінансове становище.
Водночас вимоги до директора відділу штучного інтелекту залишаються туманними, і перехід на цю посаду може здатися авантюрою.
Усі згодні, що бізнесу потрібна така людина, але неясно, у чому полягатиме її робота. Щобільше, неясно, хто саме має стати директором: той, хто роками працював над технологією, чи той, хто познайомився з нею завдяки останньому врожаю споживчих продуктів та розуміє, як решта її використовує.
Незрозуміло й те, наскільки масштабним буде вплив штучного інтелекту і як швидко він змінить звичний стан речей.
Ось лише кілька причин, чому компанії шукають директорів з штучного інтелекту. Більшість великих компаній, якщо ще не запровадили цю посаду, обов'язково зроблять це.
Якби рік тому я сказав якомусь CEO: «Було б безглуздо не мати директора з штучного інтелекту», він би відповів: «Та гаразд, не сміши». Сьогодні він скаже: «Знаю, тому в мене він є»
Багато великих компаній ввели посаду керівника штучного інтелекту на рівні віцепрезидента або вище. І очікується, що за рік їхня частка зросте на 80%.
Хоча ця позиція буде більш поширеною у великих компаніях, наприклад, у сфері банкінгу, технологій чи виробництва, експерти очікують побачити її і в середньому бізнесі, а також держорганах.
Зазвичай, цю посаду обіймає той, хто перебував на керівній позиції у технічному напрямку — директор за даними, чи директор з інформації. Але доступність інструментів генеративного штучного інтелекту і можливість застосувати їх у різних індустріях означає, що позиція директора підійде і тим, хто керував бізнесом або маркетингом.
Імовірно, штучний інтелект буде більш трансформаційним і на ньому буде простіше заробляти, ніж на віяннях на зразок Web3. Тому експерти вважають, що функція директора стане постійною.
«Це буде роль, яка безперечно збережеться на якийсь час. Це не перехідна посада. Вона абсолютно необхідна»
Конкретний спектр завдань варіюватиметься, особливо залежно від типу компанії. Якщо в цифровому бізнесі директор з штучного інтелекту працюватиме над тим, щоб впровадити технологію в продукти, в компаніях не з технологічного сектора йому доведеться визначати, де і як використовувати штучний інтелект, щоб покращити бізнес-модель організації.
Залиште відповідь