На Львівщині провели Марафон Психічного Здоров’я «Школа та громада чутливі до психічного здоров’я»: чому це важливо для громад

На Львівщині Провели Марафон Психічного Здоров'я «Школа Та Громада Чутливі До Психічного Здоров'я» Чому Це Важливо Для Громад (7)

У Марафоні взяли участь близько 1000 учасників: психологи, директори та вчителі шкіл, соціальні працівники, лікарі, родини військовослужбовців.

У червні-липні цього року у Львові відбувався захід у сфері психічного здоров’я — Марафон Психічного Здоров’я «Школа та громада  чутливі до психічного здоров’я». Цей захід став ініціативою для зміцнення усвідомлення та підтримки учасників освітнього процесу та спільнот громади щодо важливості психічного здоров’я. 

У форумі взяли участь близько 1000 учасників: психологів, директорів та вчителів шкіл, соціальних працівників, лікарів, родин військовослужбовців .

«Забезпечення психічного здоров’я у шкільному середовищі, в громаді — це не лише про впровадження програм та послуг, а й про створення умов, де школи стають справжніми фортецями стійкості, а мешканці громади знають куди звертатися. Цей підхід передбачає, що найважливіше — це дбати про себе, бо саме таким чином ми зможемо краще турбуватись про інших. Психічне здоров’я учнів і вчителів, працівників охорони здоров’я, соціального захисту, мешканців — це фундамент, на якому ґрунтується успіх всіх інших процесів»,-  зазначили організатори.

Упродовж трьох днів учасники марафону обговорювали різноманітні аспекти психічного здоров’я в контексті освіти, соціального захисту, охорони здоров’я та формування спільнот. Основні теми включали соціальну взаємодію та підтримку, психологічні техніки саморегуляції, важливість професійної підтримки та доступ до послуг психологічної допомоги.

Марафон став платформою для обговорення інноваційних підходів, рекомендацій від фахівців психологів та інших експертів у навчальних закладах, громадах  щодо інтеграції психологічної підтримки у навчальний процес та простір громади. 

Учасники обмінювались досвідом та розробляли конкретні рекомендації для підвищення рівня психологічної безпеки у шкільному середовищі, включаючи впровадження супервізійних груп для педагогів та психологічні тренінги для учнів. Важливим аспектом стало формування мережі підтримки серед освітніх працівників та батьків, що сприятиме психологічній стійкості та розвитку резилієнтності учасників освітнього процесу.

Результати та висновки:

  • Що працює на рівні громади сьогодні як послуга з психічного здоров’я? Що допомагає їм зберегти стабільність, впевненість, резильєнтність?
  • соціальна взаємодія та підтримка (відвідування заходів, суспільна робота, волонтерство, колективне обговорення ситуації, взаємодія з інклюзивними центрами, групи підтримки, підтримка з боку колег, спілкування з родиною, друзями, церковний хор, релігійні зібрання, молитва),

    психологічні послуги та самоосвіта (супервізійні групи, психологічні служби у школах, центри психологічної допомоги, арттерапія, медитація, дихальні вправи, заняття спортом, тренування, фізична активність),

    саморегуляція та особистий розвиток (саморегуляція, дихальні вправи, майндфулнес, творчість, малювання, рукоділля, музика, психологічні техніки (заземлення, самодопомога)),

    відпочинок та розваги (прогулянки на природі, подорожі, відпочинок на морі, хобі, читання книжок, рибалка, плавання, шопінг, фотосесії, спільний перегляд фільмів, відпочинок зі сім’єю),

    здоровий спосіб життя (добрий сон, здорове харчування, дотримання розпорядку дня, робота на городі, вирощування квітів, заняття садівництвом).

  • Що потрібно як послуга на рівні громади з психічного здоров’я? В чому є необхідність?
  • освітні та інформаційні ресурси (інформація про діючі центри психологічної допомоги, кризових психологів, осередки ментального здоров’я у кожній громаді, ресурсні кімнати у школах, навчання з ментального здоров’я, практичні методи самодопомоги),

    інфраструктурні потреби (приміщення для практичних психологів у школах, кабінети психологів, центри психічного здоров’я, центри відновлення, ресурсні кімнати, створення центрів підтримки при церковних парафіях, реабілітаційні центри),

    соціальні та громадські ініціативи (клуби за інтересами, групи підтримки, зустрічі з провідними фахівцями, більше спортивних, релаксаційних активностей, об’єднуючих заходів для освітян, волонтерські ініціативи, залучення людей до обговорення рішень у громадах),

    фінансові та матеріальні ресурси (гідна оплата праці психологів, підтримка соціальних працівників, підвищення зарплат практичним психологам, фінансування для створення центрів).

    Усі відповіді учасників можна переглянути за посиланням

    Прес-служба Лівівської обласної військової адміністрації