Специфіка розташування центру Львова в низині, ніби в Чаші, призводить до того що через Центр міста постійно рухається величезна кількість різного транспорту, тому, що організувати рух транспорту у Львові інакше ніж він є сьогодні— практично неможливо.
У зв’язку з цим в Центрі міста круглий рік Шум і Смог, що негативно впливає на здоров’я львів’ян і гостей міста, та на пам’ятки архітектури і інші будівлі Центру Львова, велика частина яких занесені до Світової Спадщини ЮНЕСКО.
Світовий досвід показав те, що найбільш туристичними містами в усьому світі є ті старовинні міста у яких Центри є пішохідними і які у своїх центральних частинах мають водні об’єкти (річка, озеро, ставок тощо). У зв’язку з цим усі Столиці світу та Мери інших, менших міст, які хочуть створити для своїх мешканців комфортне середовище для проживання і створити приємну Ауру для туристів стараються зберегти Центральну частину своїх Міст в Автентичному, Старовинному стані, зберегти наявні в центрах міст природні водні об’єкти, та докладають усіх можливих зусиль для того щоб зробити Центри своїх міст пішохідними.
Враховуючи те, що в світі очікується Туристичний Бум у зв’язку із вивільненням Технічним прогресом багатьох Мільйонів Людей від роботи (штучний інтелект, роботизація виробництв, конвеєри, замкнутий цикл роботи підприємств, віддалена робота тощо), а також у зв’язку із старінням Європи і суттєвим збільшення ще дієздатних пенсіонерів, які аж горять до туризму — Львову потрібно не упустити свого шансу стати не тільки Першим Номером по Туризму в Україні, але і стати Одним із Перших міст по туризму у Східній Європі, та зробити для цього все Можливе і Неможливе. Так, для такого туристичного буму Львів уже й і сьогодні має не поганий потенціал: прекрасну Старовину, неповторну Львівську Ауру, компактно сформований Центр, сформовану мережу Готелів і Хостелів, широку мережу різноманітних Закладів харчування, комунікабельних Людей, помірний Клімат та налагоджене Транспортне сполучення із світом залізницею, літаками і автомобільним транспортом.
Але Місто повинно не тільки тішитись тим що має і підтримувати усі ці надбання. Воно також мусить ще весь час працювати над покращенням і збільшенням усього цього, не тільки для того щоб використати свій Шанс, бути першим у Східній Європі по туризму, але ще й для того щоб у Львів як у Туристичне місто приїздили не тільки “Туристи-Одноденки”, але щоб до нього ще й їхали і туристи “Отдаленщикі” і багаті туристи, а також ще і дуже Багаті і Знамениті туристи, разом з якими в місто завжди приходять Мільярдні Інвестиції, які запустять розвиток багато інших сфер міста, таких як розвиток різних Виробництв, збільшення Науково-дослідницьких центрів, прискорений розвиток Готельного, Відпочинкового і Культурного секторів економіки, приплив до міста Молоді та творчих людей з усього світу. В майбутньому Туризм повинен приносити Львову найбільшу, Левову, частину доходів та забезпечувати роботою і доходами десятки тисяч Львів’ян.
Окрім цього, Влада міста повинна розуміти ще й те, що в даний час усі Міжнародні Організації, в тому числі і системи ООН, — майже Паралізовані і тому після Війни усі ці Структури будуть або принципово і суттєво Реорганізовані а може і Ліквідовані. Для забезпечення роботи Нових або Реорганізованих Міжнародних органів можливо будуть потрібні і нові місця їх дислокації. Одним із таких місць розміщення цих Нових, або Реорганізованих Міжнародних Органів може бути і Львів. Тому Влада Львова повинна постійно Моніторити питання Створення Нових Міжнародних Організацій і Постійно і Наполегливо пропонувати Керівництву України та усім своїм Міжнародним партнерам для їх Розміщення своє Місто, як уже сформований Центр Науки і Культури у Східній Європі.
І починати готуватись до Цього усього Львову потрібно вже сьогодні, кожного дня, постійно і наполегливо. Історія не так часто дає Містам шанс підняти свій Імідж на міжнародний рівень. А для Львова це може бути першим, а може і останнім Серйозним шансом стати Світовим містом. Якщо все добре б складалось, думаю що з часом Львів може набути у міжнародному житті Світу такого ж статусу який сьогодні має наприклад Відень.
Так, колись, у свій час, Львів мав ці усі три складові, які потрібні для комфортного проживання містян і активного туризму: прекрасну старовину, річку Полтву в центрі міста та пішохідний центр, Але, враховуючи певні обставини Влада міста у 1884 році прийняла «Епохально-Негативне» і Непоправне для Львова рішення: «Замурувати Полтву, і Сховати її геть з людських очей”.
Місто втратило Річку назавжди, але на мою думку Полтва, навіть у «замурованому» стані, ще й сьогодні може допомогти Львову, але вже у вирішенні іншого питання — вона може допомогти місту створити Центр Львова пішохідним.
Для цього Місту потрібно буде здійснити Декілька Етапів перебудови і реконструкції схем руху автомобільного транспорту та перебудови вуличної інфраструктури у Центрі Львова, а саме так:
На Першому Етапі Концептуально пропонується:
- Ліквідувати вуличний рух по правій стороні проспекту Свободи, якщо дивитись з площі Міцкевичу на Оперний театр, та залишити його тільки по лівій стороні Проспекту, а також,
- Побудувати поблизу Центру міста декілька Підземних Паркінгів.
1.При ліквідації вуличного руху по правій стороні проспекту Свободи, рух транспорту в обидва напрямки залишиться тільки по лівій стороні Проспекту, ширина якого сьогодні вже є достатньою для організації на ньому такого двостороннього руху. Стоянка будь якого транспорту, на цьому відрізку Проспекту має бути заборонена.
У такому випадку вся Територія Центру Міста по периметру, з лівої сторони проспекту Свободи аж до Підвальної, та від площі Д.Галицького і аж до площі Соборної, буде повністю Пішохідною. Площа такого пішохідного Центру буде становити біля 35 гектарів і буде одною з найбільших із усіх старовинних міст Європи.
- З метою розвантаження Центру міста від автомобілів та для вирішення проблеми з паркуванням автомобілів в Центрі, в центральній частині Львова потрібно побудувати декілька великих підземних Паркінгів, а саме:
- Побудувати великий багатоповерховий підземний Паркінг в середині Гори яка знаходиться на північний схід від стику вулиць М.Кривоноса та Насипна.
- Побудувати одноповерховий підземний Паркінг під Сквером “На Валах”.
- Побудувати великий, багатоповерховий, підземний Паркінг в Горі під Цитаделлю, за площею Олекси Гасина та «Церквою святої Агнежки…».
Окрім цих Нових Паркінгів також пропонується: Побудувати висотний Паркінг на місці «Парковки» на вулиці М.Вороного, та розширити паркінг під Добробутом.
На Другому Етапі Концептуально пропонується: Побудувати під центром Львова підземний Шляхопровід (Тунель), який з’єднає південь і північ міста, основною Утворюючою і Направляючою структурою для якого і буде Мур Полтви.
Тунель пропонується побудувати на 5 смуг руху, у якому 3 смуги будуть для руху автомобілів (по одній у кожному напрямку та одна смуга Реверсна), а на 4-ій і на 5-ій Смузі Тунелю пропонується побудувати малу Вузько-Колійну Підземку, тобто Підземний Трамвай, або «Львівське Метро».
Починати Тунель з південної сторони Львова пропонується в районі площі І.Франка, з заїздом автомобілів в Тунель під Дендрарій Лісотехнічного університету. Самому Дендрарію це ніяк не пошкодить тому, що Тунель піде тільки під Дендрарій.
Дальше Тунель має проходити під проспектами Шевченка, Свободи і Чорновола, проходити з лівого боку від Оперного театру і тягнутись аж до автомобільного Кругу на перехресті проспекту Чорновола та вулиці Липинського, де й буде виїзд з тунелю, посередині Проспекту, недалеко від самого Кругу.
Перша Черга «Підземки» також буде починатись під Дендрарієм, і закінчуватись буде також перед Кругом на проспекті Чорновола, без виходу Трамваїв на поверхню землі, тобто з обох сторін вона буде закінчуватись Тупиком. Метро повинно мати хоча б Дві Зупинку в самому Центрі, які пропонується зробити — одну за Оперним театром на площі Різні, іншу навпроти будинку № 10 на проспекті Свободи.
На Другому етапі Першу Чергу Метро можна буде продовжувати з Північної сторони міста аж в район між торговими центрами Спартак і Балатон, де також ще пропонується побудувати Депо для вагонів Підземки, а з Південної сторони з району Дендрарію, під Стрийським парком аж до Нового мікрорайону на вул. Стрийській, на території колишнього ЛАЗу, а потім дальше аж до Арени Львів.
Третю чергу «Підземки» з Південної сторони Львова пропонується побудувати від Сихова аж до Аеропорту, а з Північної сторони за напрямком: Брюховичі – Рясне — Кам’янка — Голоско — Лікарня Швидкої допомоги — Галицьке перехрестя. Можливим також вважається те що колись, в майбутньому, Другу чергу Південного Метро можна буде продовжити дальше аж до Солонки з одної сторони та до Зимної води (Рудно), і до Левандівки (Білогорщі), а колись можливо і до Рясного. А з північної сторони колись, в майбутньому, Підземку можна буде продовжити аж до села Мурованого. Також, у далекому майбутньому ці дві лінії Південної і Північної Підземок на відрізку Білогорща — Рясне можна буде між собою з’єднати (закільцювати Метро).
На мою думку будівництво такого Тунелю для автомобілів і «підземного Трамваю» повністю розгрузить Центр міста від транспорту, перетворить Центр Львова у пішохідний, та суттєво покращить екологію в центрі міста.
Узагальнення: якщо місто не сприйме такий варіант будівництва вузькоколійного Метро, тоді, рано чи пізно, під Львовом прийдеться будувати Справжнє, Повноцінне, Важке, Вібруюче, Шумне і дуже Дороге Метро, а це вже зовсім розклади, кошти і строки будівництва.
Розуміючи те, що при відновленні повноцінної роботи Львівського Аеропорту, при «БезВізі» з багатьма країнами світу, а в майбутньому ще й після вступу України в Євросоюз, Владі міста все таки рано чи пізно прийдеться якось НАДІЙНО з’єднувати між собою Аеропорт та Головний залізничний Вокзал. Для цього пропонується: Побудувати під Скнилівським мостом Колію відгалуження залізниці до Аеропорту, для забезпечення безперешкодного і швидкого переміщення пасажирів з Головного з/д Вокзалу до Аеропорту, і в зворотному напрямку.
Для урізноманітнення відпочинку львів’ян і гостей міста, а також для розвитку української культури, покращення іміджу Львова як культурно-відпочинкового Центру України та для заохочення туристів до приїзду у Львів пропонується:
— Започаткувати проведення на Вернісажі певних заходів, наприклад: По п’ятницях — виїзний Ринок з продажі сільськогосподарських продуктів і м’ясних виробів селянами та фермерами, по суботах захід: «Блошиний Ринок», а по неділях – проведення Конкурсів народних та студентських фольклорних колективів. У робочі дні ринок функціонує як звичайно.
— Започаткувати по вихідних днях, о 12:00, в Центрі міста: «Хвилину мовчання, в пам’ять про загиблих воїнів, з трансляцією по радіо по всьому Центрі — Стуку Хронометра» (площа Ринок, Галицька, Соборна, проспект Свободи, Шевченка).
— Започаткувати у вихідні дні, о 12:00, біля пам’ятника Шевченку: «Виступ Артиста-Шевченка», який буде урочисто «Декламувати» короткі витяги з творів Т.Шевченка, у супроводі Скрипача, який перед і після виступу Артиста буде коротко програвати на скрипці музику із творів і пісень написаних на слова Шевченка.
— Започаткувати у вихідні, о 12:00, на постаменті пам’ятника Міцкевичу, «Виступ Сурмача», який буде виконувати мелодії: «Аве Марія» — Шуберта, та «Мама» — Поля Моріа, а також, можливо, ще якусь коротку, українську чи світову класичну мелодію (світовий Хіт). Місто може вирішити чи це буде один чи 3 чи 5 сурмачів.
Думаю що після війни у Львові на Вернісажі, або на площі перед Оперним театром, по суботах, між студентами Львівських ВУЗів можна буде проводити Шоу «МАЙДАНС», такі які проводились в Києві на Хрещатику у 2011 — 2012 роках.
Окрім цього, для того щоб місто стало туристичним не тільки для «Одно-Денних» туристів, але і для таких туристів, які будуть жити у Львові і віддалено працювати в Світових Корпораціях (типу айтішників), а також для того щоб місто притягувало до себе «Туристів Мільярдерів» за якими в місто підуть і самі «Мільярдні Інвестиції», Міська Влада повинна подумати над виділенням місць для будівництва недалеко від центру ще декількох Елітних готелів, виділити місце для декількох нових Гольф Клубів на околицях міста, осучаснити Іподром та повернути місту і добре розрекламувати Водні об’єкти, яких, ще на початку минулого століття у Львові і кругом міста було дуже багато, а також постійно і наполегливо працювати над питанням Запрошення для роботи у Львові на постійній основі будь яких Міжнародних організацій чи їх Філіалів.
Автор: Борис Яремко, 098 544 47 36, yar555@ukr.net