Які покупці викликають у продавців сильне роздратування — 9 поширених типів

Кожен день продавці обслуговують десятки, а може, і сотні клієнтів. На жаль, не всі з них — приємні люди. Деякі категорії відвідувачів доводять до білої гарячки навіть найстійкіших продавців, інформує gazetapo.lviv.ua.

Довго думають

Такі покупці — біда супермаркетів. Стануть біля вітрини і давай перебирати товари. Вони, звичайно, для того і викладені, щоб клієнт сам міг взяти потрібний. Але ця категорія вибирає по пів години: читає склад, порівнює, оглядає, не може вирішити, що взяти, нарешті робить вибір, але незабаром передумує і повертає товар на полицю.

Найгірше, коли кладуть не туди, звідки взяли. Напевно, вам доводилося бачити упаковку замороженої риби в кондитерському відділі. А працівникам торгового залу доводиться оперативно розкладати все по місцях.

Купують дитячий одяг без дитини

Мова, звичайно, не про дитячі повзунки, а про одяг для старших дітей. Деякі батьки чомусь не розуміють, що діти, як і дорослі люди, можуть мати різну статуру.

Вони приходять, наприклад, за шкільною формою без самого учня, і не можуть назвати ні розміру, який потрібен, ні навіть росту дитини. Замість цього починається пантоміма "ну, нам ось приблизно на таку дівчинку 8-ми років". А бідний продавець повинен проявити екстрасенсорні здібності, щоб угадати з розміром.

Любителі безладу

Ще продавці одягу часто скаржаться на покупців, які залишають після себе безлад. Варіантів маса.

Найчастіше люди не вішають назад речі, які їм не підійшли. Вищий пілотаж — залишити їх кинутими в примірювальній. Продавцю доводиться витрачати час на те, щоб розбирати купи одягу, але ж у нього повно іншої роботи.

Деякі люди в пошуках свого розміру перебирають всю стійку, наводячи в ній страшний безлад. А особливо обдаровані особистості залишають у примірювальних сміття: фантики, пляшки, стаканчики. Невже знайти урну в ТЦ — таке непосильне завдання?

"Ароматні"

Дивно, але не всі з дитинства знають, що митися і користуватися дезодорантом потрібно кожен день. Особливо влітку.

Ароматний покупець може відвідати будь-який магазин, але найбільше дістається продавцям у магазинах спідньої білизни. Адже їм доводиться допомагати жінкам із застібками, а часом це неможливо без затримки дихання.

Скупі

Окремий вид — люди, які прагнуть зробити максимально вигідну покупку. Вони будуть намагатися збити ціну, навіть якщо торг у магазині не передбачений. Або виберуть найдешевше, а потім прийдуть із претензіями, що їх не влаштовує якість.

І добре ще, якщо намір заощадити озвучується відразу. А то ж можуть спочатку сказати, що їм потрібне найкраще. А потім починається болісний допит: "А дешевше є? А ще дешевше?".

Недовірливі

Деякі клієнти впевнені, що продавці щось від них приховують. Тому кілька разів перепитують: "А цього товару точно немає? Точно-точно? А може, пошукаєте? Ні, ну ви пошукайте!" Особливо наполегливі після негативної відповіді підходять до іншого консультанта і мучать його цими ж питаннями. А раптом щось зміниться?

Але вищий рівень недовіри — після всього перерахованого вище піти шукати потрібний товар самостійно. Ну і попутно влаштувати на полицях безлад і зіпсувати кілька примірників.

Безтурботні батьки

Відвідувати магазини з маленькими дітьми, звичайно, не заборонено. Але при цьому за ними потрібно ретельно стежити. Набагато уважніше, ніж на вулиці, адже магазин — це місце підвищеної небезпеки. Якщо бігаюче без нагляду дитя впустить товар, це пів біди. Набагато гірше, якщо дитина розіб'є вітрину і отримає глибокі рани.

Шкода, що деякі громадяни цього не розуміють і вважають магазин якоюсь подобою дитячого майданчика. Продавці в цей момент подумки моляться, щоб усе обійшлося без жертв і руйнувань.

Любителі поговорити

Продавці не втомлюються дивуватися дивним і нелогічним питанням, які задають клієнти. Іноді складається враження, що люди запитують про щось, просто щоб поговорити, а відповідь їх не дуже цікавить. І виходять діалоги на кшталт:

— Який запах у цієї ефірної олії?

— Запах лимону.

— А це як?

Відразу і не знайдете, що відповісти.

Із короною на голові

Бувають покупці, що заходять у торговий зал з видом королівської особи і чекають, що оточуючі тут же впадуть до ніг. З продавцями вони спілкуються "через губу". Привітатися, додати "спасибі" або "будь ласка"? Не королівська це справа! Причому ще й продавця у хамстві звинуватити можуть.

Відомий вислів говорить: "Клієнт завжди правий". Але навіть якщо це так, не потрібно нахабніти. Думайте не лише про власний комфорт, але і про те, яке продавцеві. Тож візит у магазин буде приємним для всіх.

Джерело