Розповідаємо про те, як не потрапити на популярні маркетингові хитрощі і не витратити більше, ніж ви планували, інформує gazetapo.lviv.ua.
Все по поличках
Багато спонтанних покупок відбуваються зовсім не випадково. До них вас вправно підштовхують мерчендайзери, які розкладають на полицях товари так, щоб ви насамперед купили саме те, що їм потрібно продати. І витратили б більше грошей.
Наприклад, хліб, молоко та інші продукти першої потреби зазвичай розташовуються у глибині магазину, та ще й у різних кутах. Дорогою до них ви помічаєте і берете із собою щось ще — пакет соку, банку шпротів, шкарпетки чи прихватку. А біля каси чекають жуйки та шоколадки, і «ваша внутрішня дитина» або та, з якою ви забігли в магазин після дитячого садка, починає випрошувати ці солодощі, поки ви стоїте в черзі.
У магазинів одягу — теж свої хитрощі. Вони вішають поруч речі, що поєднуються за кольором і стилем: наприклад, сорочку і штани, що підходять до неї. Туфлі ставлять поряд із сумками. А перед касою викладають цілий розсип прикрас, хусток та косметичок. І ось ви вже вибрали не лише черевики, за якими прийшли, а й п'ять пар шкарпеток, черговий водовідштовхувальний спрей, а поки стояли в черзі — прихопили ремінь.
Онлайн-магазини використовують свої прийоми. Наприклад, нагадують, що ви замовляли раніше. Або виносять товари зі знижкою на чільне місце, щоб вони весь час потрапляли на очі. Навіть якщо річ не дуже потрібна, велика спокуса купити її тільки через вигідну ціну.
Як уникнути зайвих витрат:
— Складіть список необхідних товарів та суворо його дотримуйтесь.
— Заздалегідь порахуйте, скільки ви збираєтеся витратити. Не виходьте за межі бюджету. Якщо ви звикли розплачуватись готівкою, не беріть із собою більше, ніж потрібно.
— Не ходіть до магазинів на голодний шлунок. Коли ви хочете їсти, ризикуєте купити навіть те, що вам не потрібне.
— Перед шопінгом одягу та взуття проведіть ревізію гардероба. Зберіть готові комплекти: так ви зрозумієте, чого вам насправді не вистачає, і зможете встояти перед покупкою чергового светра замість необхідної сорочки.
— Не беріть на вході кошик або візок, коли заскочили в магазин за парою продуктів. Пачку рису та банку кави ви й так донесете до каси. А якщо руки будуть зайняті, не буде спокуси купити щось непотрібне.
— Не лінуйтеся заглядати на нижні або верхні полиці: часто там стоять товари за вигіднішою ціною, ніж на рівні очей.
— Перед оплатою ще раз повірте зі своїм списком. Можливо, частина товарів потрапила до кошика лише завдяки хитрощам маркетологів.
Коли є сумніви, не купуйте річ одразу, дайте собі час подумати. Порівнюйте аналоги та ціни в різних торгових мережах. Перевірте, чи можна замовити джинси, що сподобалися, в інтернеті за більш низькою ціною. Іноді на маркетплейсах вдається знайти ті речі ще дешевше. Втім, бувають і зворотні ситуації.
Ефект дефіциту
Іноді продавці створюють видимість нестачі продукту, щоб підвищити його цінність у очах. Наприклад, в інтернет-магазині поруч із товаром з'являється позначка, що він останній. Або онлайн-агрегатор готелів показує, що номер в готелі на дати, що вас цікавлять, одночасно переглядають ще п'ять осіб. Це змушує хвилюватись, що вас випередять інші люди.
Ще один схожий прийом — оголошення, що до кінця дії знижки, акції, розпродажу залишилось лише кілька днів. Деякі інтернет-майданчики для переконливості навіть додають таймер, що веде зворотний відлік. Тут покупець боїться упустити не товар, а свою вигоду. Адже за кілька днів стане набагато дорожче.
Як не потрапити:
— Не піддавайтеся ажіотажу. Навіть якщо потрібний товар закінчиться і ви не встигнете його купити — напевно, знайдеться схожий. Не в цьому магазині, то в іншому. Можливо, навіть дешевше. У крайньому разі зачекайте на нові поставки.
— Не сплачуйте спонтанні покупки відразу, особливо якщо мова про великі суми. Зробіть перерву: наприклад, покладіть товар у кошик інтернет-магазину, а оформлення замовлення відкладіть наступного дня. Можливо, через добу він здасться вам не таким життєво необхідним.
— Не поспішайте розкривати скарбничку, якщо грошей не вистачає, а сьогодні останній день знижки, наприклад, на онлайн-курси, що сподобалися. З'ясуйте, як часто проводиться навчання — можливо, кожні кілька місяців. І ви встигнете відкласти потрібну суму до наступного набору студентів.
Головна порада — не поспішайте і керуйтеся здоровим глуздом.
Міфічні знижки та непотрібні товари по акції
Різнокольорові цінники з перекресленою "старою" вартістю та привабливими знижками — не завжди гарантія вигоди. У деяких випадках, щоб отримати максимальний дисконт, потрібно бути власником преміальної картки цього магазину.
Іноді ціна, яку продавець нібито знижує — просто вигадка. Насправді товар і раніше коштував рівно стільки, скільки після застосування знижки.
Нерідко магазини справді роблять дисконт, але не заради благодійності. Наприклад, намагаються звільнити полиці для нової колекції. Або намагаються якнайшвидше збути товар, у якого закінчується термін придатності. Потрібно пам'ятати про це та керуватися своїми інтересами.
Як заощадити:
— Уважно вивчайте, за яких умов можна зробити покупку за зниженою ціною. Якщо знижку дають лише по карті магазину, можливо, варто оформити її перед оплатою покупки.
— Перевіряйте, чи пробили вам знижку в чеку. Касир може не врахувати її через неуважність або свідомо. Виявили, що знижку не застосували — просіть скасувати операцію та продати вам товар відповідно до цінника.
— Коли знижки діють лише при покупці кількох товарів, зважте, а чи потрібно стільки.
— Найчастіше передплата або абонемент коштують дешевше, якщо оформляти їх одразу на кілька місяців. Але не завжди такий варіант зручний. Наприклад, річний абонемент у фітнес-клуб дозволяє заощадити тим, хто ходить на заняття регулярно. Якщо ж вашого спортивного ентузіазму вистачає лише на пару тренувань на місяць, а час, що залишився, ви програєте притягненню дивана, то лише втратите гроші.
— Завантажте спеціальні мобільні програми для порівняння цін. Звісно, не всім хочеться кожні три дні вишукувати, де заощадити кілька копійок на хлібі чи помідорах. Але якщо йдеться, наприклад, про запас побутової хімії, цілком розумно вирушити до того супермаркету, де ціна на неї менша.
Загальне правило — виходьте зі своїх потреб і можливостей, а не зі страху упустити вигоду.
Цінники з дев'ятками
Мозок часто грає з нами в ігри і, наприклад, числа «990» або «29,9» автоматично сприймає як «900 з чимось» або «20 з чимось». Хоча насправді це майже «1000» чи «30». Продавці охоче користуються такою заміною і виставляють цінники з дев'ятками замість нулів — їхні товари здаються дешевшими, і люди легше погоджуються на покупки.
Що робити:
Округлюйте суму у більшу сторону (якщо, звичайно, не йдеться про ставку за депозитом). Це дозволить бути об'єктивнішим порівнюючи товари.
Залиште відповідь