Взаємини з керівництвом спочатку нерівні, це і служить причиною фрустрації. Часто люди намагаються підлещуватися з начальством, бояться або працюють до вигорання, щоб довести свою цінність. Психологи розповіли, чому це відбувається, інформує gazetapo.lviv.ua.
У начальника є певна влада над підлеглими, жорстка ієрархія і можливість керівника впливати на кар'єру співробітника, робить його авторитетом. Це і викликає страх.
Чому ми боїмося керівників
Якщо людина сама по собі тривожна, то ймовірність, що начальник буде викликати негативні емоції вища. Соціальна тривожність пов'язана з нестабільною самооцінкою. Для таких людей важлива думка інших, відсутня ініціатива, зате присутній страх критики і негативного зворотного зв'язку.
Страху сприяє і авторитарний стиль управління командою, коли керівник не прислухається до думки співробітників. Треба відразу усвідомити, що виправити іншу людину практично неможливо. Так, компанія в підсумку програє від такого стилю управління, але змінити керівника навряд чи вийде. Ви ж в праві вибирати, чи варто працювати з такою людиною.
Часто дорослі люди, які виросли в дисфункціональних сім'ях з авторитарними батьками, мають проблеми в спілкуванні з керівництвом. Вони ставлять керівника на позицію дорослого, самі при цьому залишаються дітьми. В такому випадку людина буде нервувати перед зустріччю з начальником або намагатися з усіх сил заслужити його схвалення.
Хто винен
Виявити некоректну поведінку керівника можна за допомогою опитування колег. Якщо вони відзначають тиск з боку керівника і токсичне управління, то проблема в начальстві. Однак колеги можуть і здивувати вас зовсім іншою оцінкою вашого керівника.
Всі люди поводяться по-різному, але і бояться чужих проявів далеко не всі. Поговоріть з найбільш емоційно стійкою колегою і запитайте, як вона спілкується з начальством і як реагує на критику. Часом більш досвідчені співробітники знають керівника краще і можуть підказати лайфхаки спілкування з ним. Можливо, людина говорить так, як ви не звикли, або тестує ваші навички.
Що робити
Співробітникам важливо не забувати, що роботодавець — людина, така ж доросла, як і ви. Вам необов'язково ставати друзями, але і дивитися на нього з позиції дитини теж не треба. Спробуйте сформувати професійні відносини — при необхідності запитуйте поради і озвучуйте зворотний зв'язок.
Але головне — навчіться вибудовувати особисті кордони, якщо керівник лається або використовує неприйнятні вирази, зверніть на це увагу. Продемонструйте своєю поведінкою, що ви — партнер, цінний співробітник і рівна людина. Будь-хто з нас може перегнути з емоціями, але керівник зі здоровим глуздом помітить в вас особистість, а токсичний продовжить керувати в своєму стилі. І далі вже ви будете приймати рішення про співпрацю з ним.
Залиште відповідь