Розповідаємо про 10 головних трендів діджитал-маркетингу, без яких не можна буде обійтися бізнесу у 2020 році, інформує gazetapo.lviv.ua.
Компанії чекають 2020 року так само з нетерпінням, як весь світ чекав 2000 рік. Вони бачать можливість для цікавих експериментів і важливих змін. Більшість стратегій орієнтована на 2020 рік, а маркетологи та експерти в галузі SMM, відео і націлювання вже визначили найгарячіші тренди, які потрібно знати та брати на замітку вже зараз. Споживачі теж у нетерпінні, про це свідчать опитування, мета яких визначити очікування клієнтів від 2020 року і допомогти у запуску нового бізнесу та стартапів.
Індустрія маркетингу зростає дуже швидко, і тільки індустрія блокчейну швидше. Це неймовірно динамічна гонка, швидкість постійно зростає, адже важливо відповідати мінливим очікуванням і бажанням споживачів. Зможуть утримати увагу клієнтів? Залежить від рекламних і маркетингових рішень. До 2020 року вони повинні стати новими й актуальними, адже поведінка користувачів у мережі істотно змінилася. Так що ж стане трендом?
Основні тенденції для рекламних кампаній
2-3 роки тому було вигідно зробити ставку на теле- та радіорекламу. Проте тепер технології досягли абсолютно іншого рівня. Люди молодші 30 років приділяють більше часу смартфону, а не телевізору. Радіо вже практично не розглядається як спосіб реклами, телебачення у найближчі роки також втратить свою актуальність. Тому весь цифровий маркетинг націлений на смартфони та мобільні додатки, інтернет-сервіси, відео, соціальні мережі.
У таких умовах якість телевізійної реклами знижується, усе частіше люди просто перемикають канал, і її ефективність падає. Результативність необхідна, адже витрати на рекламу значно збільшуються з кожним роком. Це пов'язано з необхідністю охоплення великої аудиторії та загальними змінами у світовій економіці. Digital-маркетинг значно перевершує у фінансовому відношенні традиційні варіанти, такі як рекламні щити або друковані ЗМІ. Проте важливо розуміти, що у 2020 році вартість рекламних кампаній знову зросте.
У 2018 році США витратили близько 203 мільярдів доларів на digital-маркетинг. За ними йдуть Китай із сумою 195 мільярдів і Японія — 183 мільярди. До 2020 року ця тенденція збережеться. Проте і східний сектор швидко набирає обертів. Наприклад, Індія та Індонезія піднялися в рейтингу на кілька рядків за останні роки.
Сьогодні весь цифровий маркетинг орієнтований на мобільні телефони та програми, а також на інтернет. У найближчому майбутньому ця тенденція не зміниться, але величезну увагу маркетологи приділять використанню штучного інтелекту, враховуючи аналіз запитів, основних інтересів користувачів і навіть їхніх емоційних стосунків із конкретним продуктом.
Digital-маркетинг — один із найбільш швидкозростаючих сегментів сучасного ринку, бо найбільше орієнтується на споживача. Саме це сприяє високій динамічності сфери та розвитку нових тенденцій.
Використання штучного інтелекту в маркетингу
Так, майбутнє вже тут. У 2020 році маркетологи приділяли велику увагу використанню штучного інтелекту. Проте де і як реалізувати цю ідею?
Голосовий пошук
Голосовий пошук існує не перший рік, проте раніше користувачі в 90% випадків скаржилися на низьку якість. Дуже часто смартфон або сама пошукова система не могли чітко обробити звук, тому з'являлися незрозумілі та деколи навіть смішні запити. Сьогодні веб-розробки досягли більш високого рівня. Більшість служб успішно обробляють запити людини навіть при дефектах мовлення та розпізнають неясні слова дитини. Голосове введення більш практичне й зручне, тому воно набуває все більшої актуальності. Експерти вважають, що у 2020 році щонайменше половина запитів буде зроблена за допомогою голосового пошуку.
Текстові та голосові запити істотно відрізняються. Наприклад, користувач напише: «Кращі суші Києва», але скаже: «Де поїсти смачні суші?» Здається, що немає великої різниці. Однак це дуже впливає на SEO всіх сайтів. Тому онлайн-сервіси будуть проводити аналіз голосових запитів і переробляти під них свій контент.
Онлайн-карти
Сьогодні GPS майже завжди активний на телефонах. Не секрет, що Google знає цю інформацію і навіть пов'язує фотографії користувачів із місцем. У 2020 році більшість компаній, враховуючи інтернет-магазини, будуть додані на карту, і це допоможе підвищити їхню популярність.
Аналіз емоцій
Роботи Sony і Google вже пишуть музику. Поки вони не можуть повністю обійтися без допомоги людей, але ще 10 років тому ніхто не міг собі уявити такого. У штучного інтелекту поки немає емоцій, і невідомо, чи станеться це коли-небудь. Проте він може зчитувати емоційний стан людей. Особливо легко визначити його в тексті. Висловлюючи свою думку в коментарях або твітах, ми часто використовуємо хоча б одне ключове слово. Під час оцінки послуги або продукту обов'язково повідомляємо щось на кшталт «жахливо» або «відмінно».
Аналіз настроїв
Наука припускає, що штучний інтелект вивчить усі тонкощі людського спілкування та зможе аналізувати, чи є онлайн-повідомлення позитивним, негативним або нейтральним. Багато інструментів можуть правильно розпізнавати як прямі твердження, так і сатиру або іронію, відзначаючи їх відповідним чином. Це допоможе контролювати репутацію компанії, ставлення до її послуг та залучити більше користувачів.
Чат-боти
Веб-дизайнери та розробники ламають голову, щоб зробити сервіс максимально простим для користувачів. Однак, у нас постійно виникають нові питання. Людина фізично не може відповідати на всі запити цілодобово. Інша справа — боти. Їх легко програмувати та персоналізувати, тому можна використовувати з різною метою: швидкі відповіді, вирішення скарг, пропозицію додаткового контенту, допомогу у реєстрації або за запитом.
Близько 70% сайтів сьогодні вже мають чат-ботів, але вони не дуже високої якості. Деякі відповідають повільно, інші дають випадкову інформацію, яка не відповідає питанню. Поліпшення чат-ботів збільшить конверсію та полегшить роботу з більшістю сервісів.
Тренди, очевидні вже зараз
Хоча тенденції digital-маркетингу змінюються досить часто, багато трендів стабільно займають перші рядки. Це не дивно, та більшість з них будуть актуальними протягом багатьох років.
Фокус на відео
Красива картинка завжди привертає увагу швидше, ніж текст. Якщо ж це якісне 2-х хвилинне відео, то в більшості випадків з'являється бажання його подивитися. Згідно зі статистикою:
- близько 70% користувачів діляться новим відео свого улюбленого бренду;
- 83% корпорації стверджують, що відеоконтент збільшив їхню конверсію;
- 96% покупців впевнені, що відео допоможе їм краще зрозуміти продукт;
- 65% користувачів відвідують сайт, а 39% телефонують продавцю після перегляду;
- 87% компаній використовують відео в якості маркетингового інструменту.
Усе це не означає, що зображення та текст втрачають актуальність. Однак, відео — це найяскравіший та ефективний інструмент для донесення інформації до аудиторії. Серед молодого покоління онлайн-відео повністю витіснило перегляд телевізора. Маркетологи розуміють, що відео — це ефективний спосіб привернути увагу. Практично у всіх випадках відсоток позитивних результатів досягає 90%.
YouTube як окремий інструмент
Цей сервіс заслуговує особливої уваги, оскільки його популярність і корисність сьогодні значно зросли. Компанії навіть рекламують себе на одних і тих же каналах. Наприклад, на будівельному каналі ви напевно познайомитеся з кількома магазинами будівельних матеріалів.
- 87% відео-маркетологів активно використовують канал на Youtube;
- 80% з них підтвердили, що завдяки цьому їм вдалося досягти успіху швидше;
- 88% планують використовувати канал у майбутньому.
Youtube буде займати окреме місце в маркетинговій стратегії більшості компаній.
Соціальні мережі
Відразу звернемося до цифр:
Ви можете продовжувати цей список до безкінечності. Соціальні мережі займають значну частку нашого часу, але ми нічого не можемо з цим вдіяти. Користувачі у віці 20-35 років проводять у середньому півтори години в день, перевіряючи всі соціальні мережі. Усе ще думаєте, що соціальні мережі це просто меми та смайлики?
Персоналізація контенту
Навіть при звичайному серфінгу в мережі мета користувача: швидко знайти те, що йому подобається. Ми хочемо отримати саме той контент, який нам потрібен у певний момент. Це означає, що маркетологи повинні персоналізувати свої повідомлення та доставляти їх у потрібний час.
Очевидно, що просто неможливо однозначно оцінити профіль кожного користувача. І цим не займаються. Уся аудиторія в будь-якому сервісі буде сегментована за різними показниками, такими як демографія, інтереси або географічне положення.
Персоналізація контенту — постійна маркетингова тенденція. Можливо, такі речі як голосовий ввід коли-небудь будуть неактуальні, а ось персоналізація контенту залишиться з нами надовго, оскільки вона дозволить пропонувати продукти та послуги відповідній аудиторії набагато швидше.
Контроль спаму
Як часто ви чистите свою електронну пошту від настирливої реклами? Позбутися від цього неможливо, оскільки розсилка електронних листів — один із трендів маркетингу. Сьогодні він менш ефективний, але все ж як і раніше застосовується. Рекламний спам — велика проблема сучасного інтернету. Людям не дуже подобається реклама, але іноді розсилки все ж допомагають отримати актуальну інформацію.
Контролюючи кількість звернень до користувача, можна завоювати його довіру. Важливо враховувати, що користувачу потрібна конкретна інформація в певний момент. Якщо він отримає її занадто пізно, інтересу вже не буде, і стратегія не спрацює.
Підсумки
Штучний інтелект — основна тенденція майбутнього digital-маркетингу. Без нього частина сучасних способів передачі інформації про товар неможлива. Саме розуміння цих трендів і їхнє вміле використання робить digital-маркетинг основним інструментом для просування бренду, а отже, бізнесу.
Залиште відповідь