Новини Дрогобич Освіта У Дрогобицькому фаховому коледжі нафти і газу здійснюється акредитація освітньо-професійної програми
В управлінні Державної служби якості освіти у Львівській області повідомили про те, що з 2022 року в Україні запрацювала процедура акредитації освітньо-професійних програм закладів фахової передвищої освіти, що передбачає застосування нових підходів, цілей та візії освітнього процесу. Йдеться не лише про встановлення відповідності освітньо-професійної програми вимогам законодавства, а насамперед – це підтвердження того, що заклад надає якісні знання здобувачам освіти за пропонованою програмою.
«Якісна фахова передвища освіта має відповідати вимогам часу, суспільства, ринку праці, державним стандартам, повинна орієнтуватися на потреби учасників освітнього процесу, роботодавців та батьків здобувачів освіти.
Акредитація освітньо-професійних програм проводиться для встановлення відповідності якості освітньо-професійної програми та освітньої діяльності за цією програмою, допомоги закладам освіти у визначенні сильних і слабких сторін. Важливими аспектами акредитації є посилення довіри до фахової передвищої освіти, а також сприяння інтеграції закладів освіти до Європейського освітнього простору», – каже Валентина ЗАГРЕВА, начальниця управління Державної служби якості освіти у Львівській області.
Для проведення акредитаційної експертизи освітньо-професійної програми «Землевпорядкування» зі спеціальності 193 «Геодезія та землеустрій» у Комунальному закладі Львівської обласної ради «Дрогобицький фаховий коледж нафти і газу» сформовано експертну групу із представників управління Державної служби якості освіти у Львівській області та експертів із числа фахівців, внесених до реєстру експертів Державної служби якості освіти України.
Експертна група аналізує матеріали акредитаційної справи та відгук Служби і надає висновок за критеріями оцінювання: чи освітньо-професійна програма відповідає сучасним вимогам, стандарту фахової передвищої освіти й Національній рамці кваліфікацій, що є обов’язковою передумовою для акредитації; чи здійснюється підготовка здобувачів освіти відповідно до вимог законодавства, чи відповідають цілі діяльності закладу освіти і зміст програми запитам здобувачів освіти і суспільства; чи мета програми дотична до Стратегії та Програмі розвитку закладу тощо.
Фахівці управління Служби під час виїзду до закладу освіти оглядають освітнє середовище, його матеріально-технічне забезпечення, проводять зустрічі з учасниками освітнього процесу (керівництвом, педагогами, представниками учнівського самоврядування, роботодавцями).
За підсумками проведеної акредитаційної експертизи експертною групою буде складено звіт, узагальнено чек-лист запитань, які опрацьовувались безпосередньо в закладі освіти, та сформуються рекомендації щодо вдосконалення якості освітньо-професійної програми.
Акредитаційна комісія Державної служби якості освіти України ухвалить одне з таких рішень: про акредитацію освітньо-професійної програми, про умовну (відкладену) акредитацію освітньо-професійної програми, про відмову в акредитації освітньо-професійної програми.
Валентина ЗАГРЕВА, очільниця управління Служби, зазначила, що результати акредитації є свідченням того, що заклад освіти працює над удосконалення якості освіти, якості освітньої діяльності, надає якісні освітні послуги здобувачам освіти, забезпечує роботодавців кваліфікованими фахівцями, освітньо-професійні програми відповідають державним вимогам та критеріям.
Довідково:
Акредитація освітньо-професійної програми – це діяльність Державної служби якості освіти України щодо оцінювання освітньо-професійної програми та освітньої діяльності закладу освіти за цією програмою на предмет забезпечення та вдосконалення якості фахової передвищої освіти, що здійснюється у формі акредитаційної експертизи https://cutt.ly/ueh1jyQp
Залиште відповідь