Дискусія про те, хто успішніший у дорослому житті, ботаніки чи шкільні хулігани, отримала новий розвиток. Дослідження, яке провели фахівці Інституту соціальних та економічних досліджень при університеті Ессекса, переконливо довело — більш відомими, здоровими та заможними дорослими виростають якраз ті випускники шкіл, хто зразковою поведінкою чи успішністю не вирізнявся, інформує gazetapo.lviv.ua.
Британські вчені проаналізували анкети 7 000 осіб, де відображалися актуальні відомості про соціальну поведінку, інтереси, психоемоційне тло випробовуваних. І порівняли ці дані з їхніми шкільними показниками та успіхами, з оцінками та відмітками про поведінку.А потім звірили це все з успіхами, яких опитані досягли в дорослому житті.
Виявилося, що міф про успішних згодом двієчників і хуліганів має під собою підстави. Ті люди, у кого в школі щоденник ряснів від зауважень через бійки та скандали, зараз заробляють щонайменше на 6% більше, ніж їхні поступливі однокласники. Але найгірше, виходить, проявили себе "тихі трієчники" — їхні доходи на 3% нижчі, ніж навіть у "ботанів".
Утім, як з'ясували вчені, не всі відмінники однаково марні. Ті учні, що вчилися добре завдяки своїм високим когнітивним здібностям, але зразковою поведінкою не вирізнялися, подорослішавши, почали заробляти більше за всіх — на 5-11% більше за своїх колишніх однокласників.
Науковці інтерпретували отримані результати так.
Школярі з агресивнішою поведінкою звикли брати гору в конкуренції й пізніше використовували цю тактику в професії. Дослідники також позитивно оцінили такі якості малолітніх хуліганів як незалежність, схильність до ризику, лідерські якості. Мовляв, це ж прямий шлях до успіху в бізнесі чи інших галузях.
Складно судити однозначно про те, на що впливають багато "ікс-факторів": показники середовища, сім'я, звичайне везіння, кажуть психологи. Кожна людина унікальна, кожна особистість росте і розкривається по-своєму. І відмінники не просто так вирізняються високою успішністю, їм допомагає висока дисциплінованість, старанність, прагнення до досягнення цілей. Важливі якості в житті, як і просто "світла голова", хороші мізки, так би мовити.
З іншого боку, хулігани — це нонконформізм, порив, сміливість. Іноді креативність. Але тут теж складно відразу сказати, другим Пабло Пікассо він стане чи просто піде кривою доріжкою…
Що менше в школах та інших навчальних закладах придушуватимуть такі природні якості у дітей і підлітків, як допитливість, веселощі та прагнення бути не схожим на інших, то довше проживе ця дилема.
Адже тут протиріччя ніякого й немає, усім знайома ситуація хорошого учня, який не проти до того ж похуліганити. Двієчник, неуспішний — тут треба проаналізувати, чому так. Може бути педагогічна занедбаність або медичні причини. А може, дитині просто нудно, душно і навіть тісно в рамках школи. До круглих відмінників теж можуть бути питання, точніше, до їхніх батьків. Прагнення отримувати одні п'ятірки може перерости в такий ідеалістичний підхід до життя. Але ж ми знаємо, що всього не отримує ніхто. Звідси комплекс відмінника, так званий. Який розвивається найчастіше за невротичним типом.
Залиште відповідь