На робочому місці люди проводять більшу частину життя. Те, наскільки продуктивною буде їх діяльність, багато в чому залежить від психологічного стану. Розповідаємо, як перестати нервувати на роботі і виконувати свої обов'язки без постійного відчуття внутрішнього дискомфорту, інформує gazetapo.lviv.ua.
Розберемося з причинами, що провокують погіршення психологічного стану, перш ніж відповісти на питання, як не нервувати на роботі. Існує п'ять головних причин.
Брак досвіду або знань
До того, як людина стане майстром своєї справи, їй неодноразово доведеться потрапити в ситуацію, коли в неї буде недостатньо відомостей щодо вирішуваної проблеми. Невпевненість у своїй компетенції провокує виникнення стресу.
Критика і невдоволення директора
Часто навіть конструктивні зауваження з боку керівника викликають негативні емоції, що вже говорити про чіпляння. Необгрунтована критика здатна перетворитися на справжню трагедію, особливо для чутливого співробітника.
Конфлікти або непорозуміння з колегами
Якщо відносини з іншими співробітниками компанії не склалися, нервове напруження виникає задовго до початку робочого дня. Думки про те, що скоро доведеться зустрітися з неприємними колегами, завжди викликають психологічний дискомфорт. Безпосередньо на роботі напруга посилюється і тримається на високому рівні весь день.
Страх невдачі
Боязнь помилитися, зайва відповідальність, прагнення до перфекціонізму — все це також може провокувати інтенсивне психоемоційне напруження.
Вразливість і надмірна недовірливість
Співробітники, які все приймають близько до серця, часто відчувають стрес на роботі. Навіть незначна проблема змушує їх сильно нервувати і переживати. Вразливим людям самі елементарні завдання можуть здаватися складними або зовсім нездійсненними.
То як уникнути стресу? Практикуючим психологам задають безліч питань: як позбутися страху перед незнайомим колективом, як не нервувати на роботі під час вагітності, як не показати себе з гіршого боку. Більшість порад універсальні.
Визначте, що саме викликає стрес
Чітке бачення проблеми — це перший крок до її вирішення. Не варто боятися ситуації, що склалася або заперечувати її — ігноровані проблеми, немов сніжний ком, поступово збільшуються в розмірах.
Не впадайте у відчай
Не потрібно впадати у відчай кожен раз, коли для вирішення робочого завдання у вас не вистачає практики або теоретичних знань. Люди все життя вчаться чомусь новому! Розглядайте проблему як досвід: якби її не виникло, ви так і не зрозуміли б, що потрібно більше практики в цій галузі. Прийміть це як виклик! Вдосконалюйтеся, розвивайтеся і отримуйте досвід щодня.
Ставтеся до критики раціонально
Не сприймайте зауваження керівника як його особисту неприязнь — можливо, він бачить все зовсім з іншого ракурсу. Вам може здаватися, що ви виконали роботу бездоганно, але у директора може бути інша думка з цього приводу. Пам'ятайте, що ви не на співбесіді, роботодавець вже прийняв вас у свій колектив, а значить, оцінив ваші професійні вміння. Вам же залишається лише підтримувати гарне враження про себе і прислухатися до рекомендацій.
Спілкуйтеся з колегами
При проблемах у колективі спробуйте відверто поговорити з людиною (або людьми), які викликають негативні емоції. Обговоріть з ним, що конкретно заважає вам залишатися спокійними і працювати більш продуктивно. Таку розмову краще проводити наодинці, без сторонніх вух.
У будь-якому випадку просто пам'ятайте про те, що на цю роботу ви прийшли для того, щоб виконувати свої обов'язки. Спілкування з іншими співробітниками, прагнення сподобатися, завоювати прихильність — все це повинно бути на другому плані.
Кожен має власний погляд на світ, і ніхто не зобов'язаний розділяти чужі інтереси. Просто робіть свою справу, але завжди вмійте постояти за себе у спірних моментах. Не допускайте зневаги, приниження або пліток.
Не порівнюйте себе з іншими
Не домагайтеся всіма силами добитись чиєїсь позитивної оцінки, не порівнюйте себе і ні з ким не змагайтеся — ще одна порада тим, хто задається питанням, як перестати нервувати через роботу.
Промахи і невдачі бувають у всіх, а ідеалу не досягти ніколи. Помилки не допускає тільки той, хто нічого не робить. Кожна невдача — це важливий досвід, який вчить людину не повторювати подібних помилок в майбутньому.
Всі завдання необхідно вирішувати тільки в міру їх надходження — те, про що ви хвилюєтеся найбільше, може не статися зовсім.
Не зациклюйтеся на невдачах
Проблеми, які виникають на вашому шляху, бувають у всіх. Не надавайте їм великого значення і не перетворюйте у трагедію кожну неприємність.
3 простих поради на кожен день
Також, шукаючи відповіді на питання, як навчитися не нервувати на роботі, пам'ятайте про те, що:
- протягом робочого дня можна зателефонувати родичам або друзям, попросити в них поради, поговорити про щось приємне;
- власний оптимістичний настрій, ввічливість і доброзичливе ставлення до оточуючих допомагають розслабитися і розрядити обстановку;
- не варто сприймати роботу як найважливішу частину життя — сильна емоційна залученість в робочий процес не залишить сил на інші інтереси або значущі взаємини.
Щоб домогтися повного розуміння того, як не нервувати на роботі, ці поради психолога слід зробити своїм стилем життя, і позитивні зміни обов'язково відбудуться.
Спокій на робочому місці — це не лише запорука продуктивної та успішної праці, але і спосіб зберегти легкий настрій для інших, не менш важливих завдань.
Залиште відповідь