Фото: ГУР Минобороны На думку західних авіаційних аналітиків, державні інвестиції в кращому випадку дозволять росіянам зберегти авіапарк
Reuters зазначає, що РФ треба витратити 711 млрд руб. на «досягнення технологічної незалежності від іноземних постачальників».
Західні санкції закрили російській авіації постачання ключових запчастин та послуг з технічного обслуговування. Росія була змушена виділити понад 12 млрд доларів у вигляді державних субсидій та кредитів. Про це повідомляє Reuters в четвер, 21 грудня.
Проблеми почалися в березні 2022 року, коли західні авіавиробники Airbus та Boeing перестали постачати їм послуги та запчастини, а також припинили регулярне технічне обслуговування основного авіаперевізника Аерофлот та інших російських авіакомпаній.
Відтоді Росія була змушена витратити 1,09 трлн рублів (близько 12 млрд доларів) на підтримку цивільної авіації. Це майже вдвічі більше, ніж вона витратила на підтримку галузі в 2020-2021 рр, коли пандемія COVID-19 викликала різке скорочення авіаперевезень.
За даними швейцарського постачальника авіаційних даних ch-aviation, нині російські авіакомпанії експлуатують 991 літак, у тому числі 405 російського виробництва. Однак тільки 133 літаки Superjet вироблено державною компанією United Aircraft Corporation.
На думку західних авіаційних аналітиків, державні інвестиції в кращому випадку дозволять росіянам зберегти авіапарк. Проте його літаки навряд чи повернуться на західні ринки найближчим часом, навіть якщо війна проти України закінчиться
Російські авіакомпанії зберігають свій парк західних літаків у повітрі, частково за рахунок імпорту запасних частин через треті країни без згоди виробників — переважно Airbus та Boeing.
Число пасажирів відновлюється, але все ще відстає від рівня, що існував до COVID. Тим часом, втрата іноземних запчастин та досвіду технічного обслуговування викликала стурбованість щодо безпеки літаків.
В урядовому документі, що встановлює стратегічні плани витрат на авіацію, з яким Reuters ознайомився минулої осені, йдеться, що Росії доведеться витратити щонайменше 711 млрд рублів на «досягнення технологічної незалежності від іноземних постачальників».
Як ми вже писали, у вересні у Новосибірській області Росії пасажирський літак Airbus A320 зі 165 людьми на борту екстрено сів на полі. За попередніми даними, у судна відмовила гідросистема.
Крім того, в березні пасажирський літак Sukhoi Superjet вимушено перервав політ і запросив екстрену посадку. Борт авіакомпанії Азимут так і не зміг долетіти до Москви з Нижнього Новгорода — він подав сигнал тривоги через 10 хвилин після зльоту.
Залиште відповідь